Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-05-16

Uppgraderade planritningar Arholma

Här är den slutgiltiga planlösningen sånär som på köket.

Entréplan





Övre plan


6 kommentarer:

turbotrollet sa...

Först av allt: VILKET FANTASTISKT HUS!
Min dröm är oxå att bygga hus, och jag hade gärna oxå velat ha ett torn. ;) Måste blogga om det här huset sedan..

För det andra: Kommer ni ifrån Rimbo eller ska ni bygga i Rimbo?
Det är nämligen min "hemort", är uppväxt där men flyttade till Visby istället. ;)

För det tredje: Har försökt läsa lite mer i er blogg, men har inte riktigt hittat..
Kan ni inte berätta lite mer om tomten, hur stor den är, när ni köpte den, hur det hela gick till, om ni drog in VA och lite kostnader och hur ni gick tillväga med att få bygga på marken osv.

Det kanske låter jättekonstigt, men senast IDAG har jag varit på Lantmäteriet och tagit det första steget att hitta mer information om min drömmark här på Goland. :)

Men allt är kanonsnurrigt just nu. Hade varit JÄTTEINTRESSANT att få höra från några som faktiskt gått igenom allt detta, och lite hur ni gjorde/gick tillväga från början till där ni är idag. Hur kommunen var inblandad och lite så..

Eller är jag jättejobbig? ;)

Äsch, det är väl mest ett önskeinlägg kanske..
Men jag kommer definitivt tillbaka!

Kram på er!

// http://turbotrollet.com (kunde inte kommentera med bloggadressen, så jag kommenterar med mitt gamla bloggerkonto)

Tinnar och torn sa...

Hej där turbotrollet, bra namn på dej tror jag;o) Tack så mycket! Det var många frågor det men jag känner igen snurrigheten. Kan ej komma in på din blog för att svara men om du lämnar din e-postadress (jag lägger inte ut den här såklart) så kan jag svara mer! Ha det så bra o lycka till med drömmarken;o) Kram P.

ANETTESHUS.COM sa...

Hei igjen!
Nå har jeg nøye studert de nye plantegningene deres. Så fint det blir! Smart planløsning. Ser så koselig ut med tårn på kjøkkenet og soverommet! Og så kan jeg skrive under på at det er utrolig deilig med stort vaskerom! Så det var nok lurt å bruke noen ekstra m2på dette rommet.

Gleder meg til å se neste skritt!
Klem Anette

turbotrollet sa...

Min blog är inte den på blogspot.com, utan jag har http://turbotrollet.com jag stängde den gamla som du inte kommer in på. :)

Men maila jättejättegärna!

turbotrollet at hotmail dot com

(Det gör inget om du vill visa min mail, den är inte hemlig.) ;)

Kalkstenssommar sa...

Vilken blogg, att få vara med i ett husbygge, spännande!

Nu skall jag kika runt här hos dig!

Kram L

Maria sa...

Jag gillar din planlösning skarpt!

Skall bli kul att följa ert husbygge. Det verkar som ni gör mycket eget arbete också, det gillar jag;-)

Ha det gott kram / Maria