Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-05-11

Gårdsplanen

Lite osäker på spakarna i traktorn tog jag mig an grävarbetet i går förmiddags. Tre timmar senare hade jag grävt hela sträckan som jag skulle. Rakt som attan blev det också!

Gruset låg ju uppe vid gamla huset så det blev några turer med traktorn. Varje gång fick Pellan gå ut och kolla så att jag hade rätt vinkel på skopan, men det gjorde hon så gärna....

Hann inte riktigt klart igår, så jag fortsatte idag med att lägga på mer grus och fördela ut det, sedan i med rören och kolla att det lutade mot diket som det skulle. Sedan mer grus och sedan på med duk och gräva igen. Allt gick precis som jag ville. Så nu har vi en bra dränering ovanför blivande gårdsplanen.

När Robban kom hem från Hälsingland fortsatte vi med att lägga rör för elen. I morgon kommer Norrtälje energi och tar bort vajerstaget till elstolpen vid vägen samt lägger i ny kabel till vårt nuvarande hus och till Robban och Yvonnes hus. Samtidigt kommer de att lägga ny kabel till grannen, så att han får ett eget mätarskåp på sin tomt.

Hela helgen har varit hur skön som helst. Pellan har fixat käk och fika varje dag. Jag har kunnat koncentrera mig på dräneringen helt och fullt - Hur bra som helst!

Så här glad blev jag när jag var klar med dräneringen.



















Ja just det ja - Det var Örjan som skrev detta inlägg.


1 kommentar:

Tinnar och torn sa...

Ja herregud säger jag bara, vilken sambo man har.För er som inte sett honom i verkligheten kan jag ju tala om att han inte ser ut så där, tackolov får jag väl säga;o) Petronella