Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-06-10

Kan inte bestämma mej...

Badkarsjakten fortsätter, det finns ju en hel uppsjö olika att välja mellan. När det gäller blandaren så är det värre, har hittat en från Nacka byggnadsvård som jag tyvärr inte kan visa här för det går ej att spara ner deras bilder :o( men den är från Palazzani Adams och är urtjusig, tyvärr är priset lite väl högt så jag är ute efter någon liknande men lite billigare. Vill helst ha en helt fristående men om jag inte hittar någon till ett lite mer humant pris så får det bli en sargmonterad, då finns det helt plötsligt en himlans massa att välja på :o)


Nu har jag dessutom förstått att jag nog måste provligga karen innan jag bestämmer mej så att det blir ett kar att sjunka ned i och sträcka ut sej i, det är ju ingen idé att bada om man bara kan doppa häcken ;o), då kan man ju nöja sej med en bidé.

Kanske slutar med att jag karvar ut mitt eget kar ur en av våra stora stenar;o)

Kolla in detta karet, häftigt va?



Bild lånad härifrån http://www.homeanddesign.com/article/108

Kram P.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jättehäftigt badkar! Undrar om det verkligen är gjort av en stor sten..

Maria sa...

Karva ut ett vettja!

Det var ju supersnyggt i sten!!!

Blandaren var också fin. Det är bara att leta vidare....

den som söker, finner heter det väl;-)

Ha det gott // Maria

Anonym sa...

Hallå! Tack för hälsningen på våran blogg. Vad fint hus ni bygger, vårat är ju en liten stuga i jämförelse med ert slott, verkligen fint! Familjens företag har byggt ett hus,väldigt likt erat, till en MODO-spelare här i stan. Det huset har två torn, tre våningar totalt 600 m om jag minns rätt. Ett torn, "provtorn" blev över,det blev en väldigt fin lekstuga kan jag lova!... Kommer att kolla in er blogg många gånger.
Anna Marcusson, www.villamarcusson.blogg.se

Anonym sa...

Ja jag tycker det e perfekt med sånna tavlor, man blir ju ensam om den, nästan det bästa.. man har ju så många ikea tavlor så man känner ju sig nästan hemma när man kommer hem till andra med samma tavla ;)

ColonialEast sa...

Ska också på badkarsjakt. Det är ju helt hopplöst! Fick lite ont i magen när du skrev om bygglovet och förseningen. Hua. Det får bara inte hända oss nu. Hoppas vi har snälla granna ...

ColonialEast sa...

Nu vet jag inte om inlägget kommer två gånger men ... ska också på badkarsjakt. Supersvårt! Fick lite ont i magen när jag läste om era bygglovsstrul. Hoppas våra grannar är förstående .... Kram!

Morkullan sa...

välja hur man skall ha det i badrum e så svårt.. det är lite svårt att ändra sig när man väl har valt. Gillar dina bilder på badrum..... // kram Ina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vilket badkar , hur mycket väger inte ett sånt !!
Det kanske ramlar rakt igenom golvet och ner till grannen under ..... nej skojar bara ;-)
Ska oxå ut och jaga badkar snart , men vi har så litet badrum så det blir nog något i storlek typ bide´.
Kram/Lotta