Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-07-21

Det blev inget gjutet idag - Suck!

Precis när vi tagit fram allt som vi behövde för att kunna gjuta hörde vi att det mullrade på avstånd. Åska eller flygplan? Vi såg inget flygplan så det måste vara åska! Vi avvaktade lite å mycket riktigt - typ en halvtimma senare öppnade sig himlen. Regnet stod som spön i backen.
Som tur hann vi få in alla grejer under tak.
I stället har jag ägnat eftermiddagen åt CSI Las Vegas. Rätt skönt det oxå. Men nu står jag inte ut längre, utan åker till Byggmax och köper lekasten, bruk och armeringsjärn.

Ibland blir man glad! Telias under leverantör var här på förmiddagen och efter att ha kollat runt lite åkte han med beskedet att han skulle höra av sig under veckan. Visst sa jag!
Men han ringde precis och de kommer ut med kabel och rör för hela sträckan mellan stolpen och hela vägen in till huset. Jag gräver själv ner den. Ska jag svara på offerten som vi fick i förra veckan? Nej avvakta tills kablarna är dragna och gör sedan en flyttanmälan på din nuvarande telefon. Vet inte vad Telia tar för i betalt för att flytta vårt abonnemang, men om jag inte missförstått helt och hållet så borde det vara mindre än de 7 000 kr de skulle ha för att ansluta oss kabelmässigt till det allmänna telenätet. Vi får se hur det går i slutändan, men det verkar ju lovande.
Har för övrigt fått riktigt bra service av alla som jag hittills varit i kontakt med både hos Telia och deras underleverantör, Eltel.

Ringde också till Adressändring och det visade sig att det heller inte kostar något. Normalt kostar det 390 kr att adressändra, men eftersom vi bara byter nummer inom samma postnummer så är det gratis - Hoppsan Kerstin.....:-)

/Det var Örjan som skrev.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj, jag satt och funderade på när ni egentligen ska börja bygga, och så läste jag att huset kommer den 26 augusti... det är ju SNART!!! SÅ himla spännande. Är ni klara med förberedelserna i tid?

Morkullan sa...

du...
du skulle nog ha kollat lite på offerten.... det är inte billigt att flytta telia (skapa nya kablar). Vi fick betala 15000kr - grannen ca 60 000kr... verkar bero på vilken handläggare man får....
vi skulle betala 7 000kr bara för att få aktivera en gammal kabel i ett befintligt hus (hos far min) men tack vare Tele2 blev det bara 975 (samma som flyttavgiften)....