Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-07-25

Jösses vicket berg....

Örjan sitter i traktorn och gräver typ sjätte provgropen eller nåt.....han stötte på berg när han skulle gräva ned avloppsbrunnen...så nu håller vi tummarna för att vi hittar en plätt där vi kan gräva ned den, annars måste vi spränga. Skulle ha åkt iväg med husbilen idag till Gräsö camping för lite avkoppling bara vi två men det får nog vänta.


Golvet vi tittat på från Qvesarum har vi ännu inte fått någon riktig koll på om det fungerar att lägga men det lär väl visa sig så småningom.


Jag och tjejerna har haft en underbar vecka på Hasslö medan Ö har slitit här hemma. Bla var vi ute med båten ett par gånger i skärgården, vi åt god mat hela veckan och så fick vi ju umgås med vår familj där nere vilket inte blir så ofta när man bor en bit ifrån.
Sen väntade en födelsedagspresent på mej...eller faktiskt två, fick en asbra ansiktskräm av min syster som är hudterapeut o sen fick jag den här:


Tjohoo......Lena hade haft stora problem att få tag på just en ljusblå som jag ville ha för den har tydligen slutat tillverkas...men hos Bagaren och kocken fanns den kvar...(bilden lånad därifrån)

Så nu kan jag vispa ihop en sockerkaka med stil....;o)

Jahapp...nu ska jag ner och kolla vad som händer nere på tomten.......för nu tystnade traktorgrävaren...hm

Kram P.

7 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad hände? Spännande att se hur det går för er!

/ Anna

Ps. Jag blev jätteglad över att se att du länkade till oss ett tag. Vi fick en del besökare genom er. Tack! :)

Ullis/Leva på landet sa...

Nu blev det spännande. Jag undrar hur det gick. Skönt med semester o avkoppling.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Anonym sa...

Jag hoppas mitt förra inlägg kom fram det strulade vid publicering...

Jag ville i alla fall önska er lycka till med brunnsgrävandet och säga att Gräsö en härlig plats att vara på!

Kram
Sara Small Town

Gårdsromantik sa...

Härligt att höra att du tänker så positivt mitt i alla val och allt arbete.

Kram Maud

Anonym sa...

Hej!

Hur gick det?

Grattis får man säga i efterskott då.
Fina tår och finfin elvisp.

Tusen tack för fina ord om mina fotografier.

Ha en skön söndag.

Kram Bodil.

Maria sa...

Vilken snygg visp. WoW, nu är det bara att baka på med stil;-)

Vilket gulligt inlägg Örjan skrev när han satte upp brevlådan, du har tur du Pellan;)

Keep up the good work!

Kram Maria

Anonym sa...

Såklart har vi en likadan elvisp... är du förvånad? Fast vår är svart...