Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-08-21

Katter finns att adoptera...

Nu kommer det ett litet ledsamt inlägg...




Att vår familj är katt-tokig kanske inte har undgått de som känner oss...
I dagsläget har vi fem katter, fyra tjejer och en kille. Under åren har vi fått fyra kullar med kattungar och utav dessa har tre eminenta killar hamnat hos min mamma med familj.
So far so good...





Min mamma har gått och dragit med en otäck hosta ett längre tag och det har nu visat sej att hon är allergisk inte bara mot katt utan mot hund också.
Förutom tre kattkillar har de även labradoren Molly som är en gammal dam.





Mamma vill inte alls egentligen men har nu insett att vi måste hitta nya hem till katterna. De är fortfarande så unga. Molly får vara kvar....
Jag och Örjan hade gärna tagit dem men eftersom vi har så många redan är det ingen bra idé inser vi ju.




Alla tre är kastrerade, vaccinerade och öronmärkta. De har Molly-vana (hundvana)




Arnold och Rocky är brorsor och vill helst adopteras tillsammans. De är långhåriga och kräver viss pälsvård. Sköter dock det bättre själva nu när de är lite äldre. De är vana vid att kunna komma och gå som de vill genom kattlucka på dagtid. Vill komma till någon ute på landet. Rocky är en rödhårig bestämd herre som kan leka lite för intensivt ibland. Så små barn som det ej går att förklara för hur man behandlar en katt fungerar inte så bra ihop med honom kan jag tänka mej.




Dolph är en otroligt vacker kille med stort kelbehov. Äter som en mindre häst, ibland får man bromsa honom lite ;o) Fast han är så stor så är han inte en kisse som trivs så där jättebra ute. Försiktig kan man kalla honom. Han är ute ibland och följer med på promenader när vi går ut med Molly men är annars gärna inne o myser. Han går även ut själv men håller sej då intill huset mestadels. Han skulle passa hos någon som har tid att pyssla med honom om dagarna. Om det finns möjlighet att ha honom ute ibland så är det en bonus. Annars skulle han trivas lika bra som innekatt.




Jag tänkte att vi har ju en del besök på bloggen per dag och någon som läser kanske letar katt eller känner någon som letar katt. Så det är värt ett försök iallafall.




Är du intresserad så mejla mej på : pellerin70@hotmail.com


Arnold Schwarzenegger Född: juni 2006






Rocky Balboa Född: juni 2006






Dolph Lundgren Född: juli 2007


Kram P.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Petronella!

Vad tråkigt för din mor att bli allergisk. Åh , jag hoppas ni hittar nya hem till dem. Men de är ju så fina så det tror jag inte blir några problem. Vi bor lite långt ifrån.....
Ha en trevlig helg!
Kram Bodil.

Desirée sa...

Vad fina de är!!! Har redan 6 stycken annars hade jag gärna hjälp dig...Lycka till! KRAM

Anonym sa...

Å, vilka sötisar!! Hade jag inte redan två katter så... men du, prova att söka efter ny ägare på http://www.kattforum.se/ där har jag sett många katter som får ny familj, just på grund av allergi eller så. Håller tummarna, och tycker SÅ synd om din mamma. Det är inte en kul situation hon är i!

Maria sa...

Meh, jag har j´kommenterat förut och ser att den inte kommit med!!!

Gör ett nytt försök.

Jsg tycker synd om mor din. Hade gärna hjälpt till, men jag är inte en djurmänniska tack vare mitt flängiga liv. Skulle inte ens klara av en vandrande pinne;-)

Hursom, jag skrev även tidigare Pellan att jag tackar dig för din härliga pepp jag lovar att återgälda den för dig när ni befinner er i den fasen.

Hoppas du förstår vad jag vill utrycka. Är hos min dotter och dricker vin....och tänker på dig fniss...

Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken otur att din mamma blivit allergisk. jag hålle tummarnan för att det ska funka med vår katt också. Jag är ju allegisk mot katter, men har aldrig kännt något av våran. Hoppas att ni kan hitta bra hem åt dem.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Pysselmamman sa...

Hej på er! Jag har pratat med Bonnie och hon skulle höra med hennes mamma om katterna. Jag har bytt alias samt blogg.. mammasompysslar.blogspot.com "pysselmamman" Hoppas nu att ni tippar en bra rad =) Kram från Fia, Thomas och lilla Leia. Ps...Du Pellan, du får komma och hjälpa oss med Leias skratt ;) Ds.