Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-10-19

Måste tipsa

www.undersolen.se

Jag har bestämt mej för att starta en ny etikett-kategori här på bloggen. Jag kallar den Måste tipsa! Ibland läser/hittar jag något så bra, upplyftande, glädjespridande, viktigt osv, osv...ja ni fattar...så jag känner att det vore rent själviskt att hålla inne med det!

Å eftersom jag inte vill vara nåt Ego så har jag bestämt mej för att detta är en bra idé. Lite som Dagens tips hos Lillstugans Anna... :o)


En längre tid nu har jag följt en Hemsida (inte blogg) som heter Under solen. Den finns inte med på min läslista eftersom det inte funkar med hemsidor. Tjejen som skriver är en väldigt pysslig tjej med talang för att skriva. Ordet Klockrent får beskriva vad jag brukar tycka om hennes inlägg.

Hon har en butik oxå där hon säljer sitt väldigt fina pyssel!
Butiken heter Oransch och just nu är det lite REA. Sånt är alltid kul :o)

Det kommer även att finnas en julkalender på hennes hemsida sen när det lackar mot jul. Den ser jag fram emot väldigt mycket!!!
Klicka in nu och kolla runt, ni kommer garanterat fastna tror jag :o)

Kram P.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Men JÖSSES vad snällt av Dig! Jag blir helt rörd! Plötsligt spelar det ingen roll längre att det är måndagsmorgon och jag är hur trött som helst!

TACK! Verkligen!

KRAM!

Malin Winbladh sa...

Då får man väl säga, tack för tipset;-)
Ha en bra dag, fast det är måndag
/Malin

Vitudden sa...

Hejsan!

Under Solen har jag faktiskt haft som favvis i minst fyra år, på den tiden gjorde hon massa söta "gnuffisar" som jag hade på min dåvarande hemsida. Kul att hon fortfarande håller på.

Ha en skön måndag!
Ulrika

Tidsmästarinnan sa...

ooh, jag gillar också Under Solen så mycket!
Alltid en massa kul att kika på där inne.
Hoppas allt är bra med er och att ni inte sliter ihjäl er med ert underbara hus :-)

Kram!
Susanne

Ann-Charlotte sa...

Ja tack för tippset jag va in o kollade butiken...verkligen suuuper mysiga grejor. Gillar dom Low fat bakelserna fniss ;)
Måndagskramisar!
Ann-Charlotte

Desirée sa...

Tack för tips, ska kila dit nu! ha en bra måndagskväll!

ColonialEast sa...

Hej Pellan!! Tack så jättemycket för din input i "exteriörkulörfrågan". Du har ju varit på plats så din input är extra värdeful. Kändes färgen riktigt vit vit??
Och Örjans pumphus. Det blir finfint det.
Kram!!

ColonialEast sa...

Halloj igen och tack igen! Jag har fått färgkoden av Maria för länge sedan så det är bara att beställa när jag väl bestämt mig. Kram !!

Lillstuga sa...

Fin idé!! Jag har kommit av mig lite när det gäller dagens tips men ska försöka komma igång igen!
Kul att se bilderna från huset!! Idag håller snickarna på att göra takstolarna, imorgon ska de resa väggarna. Känns helt overkligt att det är på gång, äntligen!
Kika in och var med i vår lilla utlottning!
Kram Anna

Maria sa...

Tack för tipset. Ska kolla sen när jag ligger och har nada att göra;)

Ledig nåt under höstlovet?

Kramis Maria

Anonym sa...

Kul - ska genast surfa in där och kolla. Blir så frustrerad - varför kan jag inte komma till din blogg via länken du lämnar hos mig i gästboken, funkar inte? förstår ingenting...Man är ju lite lat så det här ju så behändligt att bara klicka på länken..
Have a nice day

Anna/villamarcusson

Lallis - liv och leverne sa...

Det var verkligen en riktigt bra idé:)
Ha en fin dag.
KRam Lallis

gamlamejeriet sa...

Toppentips med julkaledern. Kul att du berättade. Ska genast gå och titta igen!
Tackar!
/ Malin

Karlsebakken 37 sa...

Tusen tack för världens sötaste kommentar - den har jag levt på hela dagen!! Hoppas allt är bra med dig, stor kraam! Caro