Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-11-13

Älskade skafferi...tack Viveka!

Jag ser av någon anledning inte speciellt glad ut men inget kunde vara längre från sanningen.
Jag är superglad i mitt skafferi redan nu och det är inte ens klart!Man kan tom gå in i det fast man får snedda lite beroende på hur bredarslad man är ;o)

Den platsen som fanns var ju liksom lite begränsad eftersom jag bestämde mej så sent. Tack vare Viveka kommer jag inte att ångra mej bittert vilket jag hade gjort om jag inte tänkt om!





Är det någon som är intresserad av ett diskusskåp från Marbodal sprillans nytt i kartong för halva priset så lämna en kommentar här i bloggen :o)

Edit: En liten förklaring. Det var så att när vi valde kök så fick inte Marbodals hörnskafferi plats i det enda hörn som vi hade i köket. Jag beklagade mej hos Viveka som just då visat upp sitt fina skafferi på sin blogg. Hon övertygade mej om att platsbygga ett istället. Därav mitt tack till Viveka. För utan henne hade det idag stått ett diskusskåp där istället :o)

Kram P.

24 kommentarer:

Maria sa...

Tjingeling tingeling!

Så du flyger runt nu och sprider glitterglädje över ditt skafferi;) Sicken tur att du är så liten att du kommer in i skåpet...fast väl där inne...hur ska du göra för att nå upp till hyllorna???

hehe

/
det var Blatte som skrev

Anonym sa...

Så glad jag blir att ni fick till det med skafferiet, det är såå underbart att ha.
Klart att du ska ha en tidning denna gång, men jag tror inte det blir så svårt att få tag i den, det blir förmodligen i Lantliv..

Ina sa...

vad fint... åhhh så skulle ju jag vilja ha det... Undrar om jag kan få Peter att slänga ut det som vi har köpt... och monterat.. och få till ett sådant istället?....

Hoppas hoppas hoppas...

kram Ina

Desirée sa...

Men vad FIIIINT!! Älskar sådana skafferi. Vi hade ett när jag var liten och jag älskade att gömma mig där och äta jordnötter! Kram!

Anonym sa...

Sicket mysigt skafferi och med sådant trevligt innehåll;) Jag är lite nyfiken på den där väggen ni skulle bygga upp i köket, hm, blir det någon murad vägg med något snyggt, gammalt tegel eller... i så fall är det nog risk för att jag börjar bli lite grön igen;)

Ha en trevlig helg!
Kram

Anonym sa...

Bra lösning, där får ni in en hel del!
MVH
Kristina

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Fint, fint, fint! Åh, vad glad jag är som också bestämde mig (tidigt i processen) för ett sådant skafferi. Det är GULD när man bor på landet. Ja, annars också förstås, men på landet är det GULDGULD-bra.
Smart av dig att härmas!

:-)

Ha en ljuvlig helg!

Anonym sa...

Hejsan svejsan och tittut ur skafferiet!

Asså jag är HELT GRÖN av avundsjuka på de som bygger ett walk-in-skafferi. Det hade jag när vi bodde i USA och sedan dess har det varit min dröm. Man får en sådan koll på vad man har och en fröjd att ställa in alla varor. Tyvärr fick det inte plats i vårt kök denna gången heller. Så jag får fortsätta att drömma. Nästa hus kanske.....

KRamar och trevlig helg

//Charlotta.

Malin Winbladh sa...

Toppen, det kommer du inte ångra. Jag har mitt i källaren här (och så kommer det bli även på landet, bilder kommer).
Jag tycker du ser förtjusande ut där du kikar fram!
Ha en skön kväll
/Malin

Familjen Eriksson sa...

Hejsan Pellerinskan!

Synd att du inte kommer men som sagt. Den som väntar...

Supernice skafferi, ett sånt är toppen att ha. Det skriver jag också under på. Hur högt har ni i tak? Du såg ju onekligen lite "knattig" ut, hihi.

Nog måste ni vara lite pirriga nu, väl? Snart börjar ju allt det som syns med tapeter o golv o sånt.

Nästan så jag är lite avis på känslorna som blir när man ser tapeter och sån't komma upp.

Fredagskrämis!

Lillstuga sa...

Lika kul som alltid att kika in här. Vilket underbart skafferi!! Snyggt med pärlspont!! Har blivit helt förälskad i pärlspont, skulle kunna ha det överallt, nästan i alla fall.
Kram Anna

Lösvirkesbyggarna sa...

Det är klart att ni skulle ha ett skafferi! Jättefint!
Kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Så skönt med skafferiet:)
Ha en fin helg.
Kram Lallis

Lösvirkesbyggarna sa...

Jo förresten... Det ser ju inte mycket ut för världen inomhus ännu, men det är å andra sidan kul att kunna följa hur rummen växer fram. Ska försöka fånga några bilder imorgon så får vi se vad jag kan åstadkomma!
Kram Anna

Taklyftet sa...

Huset blir så fint! Gillar också skafferi idén.
Kram Jenny

Pernilla sa...

Kanonfint! Jag ville också ha skafferi men offrade det i processen... Jag får inte ens ett rejält skåp som jag hade tänk. Det blir lådor. :( Men man kan tydligen inte få allt...

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut med ett stort skafferi :)

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt med ett skafferi. Du får nog in mycket i det i alla fall. Vilken tur att ni fick det tipset.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

det blir säkert superfint när det är klart :)

ColonialEast sa...

Supernice! Hoppas kunna få in ett liknande skafferi under trappen för det vill jag verkligen ha! Visst är det toppen med alla tips man får på bloggarna!! Kram!!!!

Anonym sa...

Vilket härligt skafferi du får i köket. Helt underbart

//Lena

Familjen Eriksson sa...

Jag är inte helt säker på att jag är rätt person att få hjälp av...

Börja med att söka på "blogger +templates" på Google och sedan letar du fram en mall som du gillar från en hemsida med gratismallar.

Ladda hem den.

Gå in och välj HTML-redigering och spara din befintliga mall först. VIKTIGT!!

Sedan kan man kopiera "Widgets-koderna" från den gamla mallen til ett word dokument om man inte vill hålla på och lägga in alla sidelement igen. Det är här det börjar bli liiiite komplicerat att förklara....

Sedan importerar man den nya mallen och förhandsgranskar innan man sparar.

Småpill blir det ju efter det också men inte så mycket för mig iaf.

Det kan vara en bra idé att starta en testblogg först så att man inte krånglar till det alltför mycket med den "riktiga"

Hoppas att det är lite hjälp annars får du ringa.

Kräääääm!

Familjen Eriksson sa...

Hejsvejs igen!

Kan du publicera kommentaren om kolumnerna? Malva ville gärna veta och jag orkar inte skriva om uppsatsen... ;)

Pusspuss

Ps. den här kommentaren behöver inte publiceras om du inte särskilt vill ;)

Familjen Eriksson sa...

Har du en av bloggers standardmallar vet jag att det finns en sida som har gjort om en del av dem till trekolummnsvarianter (bra ord...)

Inte en svensk sida men den var på engelska tillsammans med en instruktion i hur men installerade dem. Var inne på den idag men vet inte om jag kan hitta den igen...
Om jag gör det så skriver jag.

Nu måste jag skriva "rearmee" det lät nästan lite snuskigt...