Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-11-24

Snö, snö å sen ännu mer snö...

Förra veckan bestämde jag mig för att nu ska jag ta en tidigare buss så att jag kommer till jobbet en halvtimma tidigare än jag hittills gjort. Tänkte att jag då skulle hinna med skrivbordet innan det börjar ringa. Jodå, det gick bra att gå upp lite tidigare. Jag är sån eller rättare sagt jag har blivit sån att jag gillar att skrota omkring rätt länge innan jag går till bussen. Duscha länge, god frukost och titta lite på TV. Jag måste ha gått ut alldeles för sent för det kom ingen buss å för säkerhets skull missade jag även min vanliga buss, så jag fick ta bilen till jobbet. Inte kom jag tidigare till jobbet heller och dyrt blev det.
I morse gjorde jag precis likadant. Inte ens snövädret skulle hindra mig, men inte kom det någon buss inte heller nästa buss kom. Då bestämde jag mig för att stanna hemma och skotta snö så att Petronella kunde komma in med bilen. Hon hade ju jobbat hela natten.
Efter att ha letat efter snöskyffeln ett bra tag, vilket var rätt jobbigt eftersom jag fick pulsa i snön rätt länge. Det hade redan kommit säkert 30-35 cm snö. När jag väl hittat skyffeln kastade jag mig över gårdplanen med tanken att det här ska väl snart vara gjort. Visst, sure - efter en dryg halvtimma som knappt syntes ringde jag till jobbet och sa att jag kommer nog inte idag. Måste skotta snö....Det visade sig att flera av mina kollegor satt i samma sits. På nyheterna sa de dessutom att alla bussar i vårt område var inställda.
Skam den som ger sig - Jag fick bort så mycket snö så att Petronella kunde parkera bilen i carporten.
Efter ett par timmar kom grannen med traktorn och plogade både vår, Robban och Yvonnes gårdsplan samt hela vägen ner till nya huset. Jag hjälpte till med skyffeln så gott jag kunde. Det känns rejält i kroppen nu, men det har varit friskt och skönt om jag får säga det själv.

/Det var Örjan som skrev.

5 kommentarer:

Maria sa...

Ja du Örjan, motion är bra i alla former. Idag bestämde jag mig för att "motionera" Ludde så han fick göra som du...skotta snö;)

Nu har du varit väldigt aktiv igen på bloggen märker jag. Kul!

Måste säga att jag tycker att Amanda är väldigt lik Pellgo, åtminstone det jag ser från fotona;)

Nä nu måste jag nog skriva det konstigaste ordet hittills...vad sägs om UNCHKZU. Långt var det me...

Sis, miss you to.

Kräm Bigsis

Malin Winbladh sa...

Men visst är det härligt med snön när man väl har skottat! fast nu vräker det ner än mer här hoss oss!
Hoppas ni har en bra start på veckan
/Malin

Anonym sa...

Det låter väldigt jobbigt att skotta för att kunna ta sig fram överhuvud taget... Men det är ju SÅ MYSIGT med en massa snö. Jag drömmer själv om att bli insnöad tillsammans med min familj. Sådant händer aldrig här i Göteborg!!! För att kompensera denna orättvisa så får man vara lite insnöad själv istället...
Ha d gött!
//Charlotta.

Desirée sa...

Vi har också mycket snö, tyvärr lär den väl smälta bort till helgen..

Vilken härlig berättelse om Tuss, nästan så jag måste läsa den en gång till =)

Anonym sa...

Älskar snön, men fyyy vad drygt det är att skotta! Nu har vi beställt en snöslunga, men den hade ju behövts NU! Men, men, när man har skottat och gjort snygga kanter känner man sig ju i alla fall rätt nöjd med sig själv. Och det ÄR ju faktiskt så vackert ute nu så det är alldeles magiskt - det är ju så här det ska vara på vintern!
Ha det gott!
Kram