Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-06-18

Paus...

Det var då själva fanken....men matchen är ju inte slut ännu...

Har varit i Riga några dagar och blivit firad med sång på både italienska och svenska. Det var....kul och lite pinsamt, gillar ju inte att stå i centrum sådär.

Något jag blivit mer och mer ju äldre jag blivit är flygrädd, så jag är väldigt glad att vara nere på marken igen. Det är ingen höjdare (hehe) att flyga med ett litet skitplan högt upp i luften. När vi sen skulle landa så säger kaptenen att det är hagelstorm i Nyköping (Skavsta flög vi till), skit tänkte jag. Den informationen hade jag kunnat vara utan. Men det gick ju bra iallafall, o jag såg inte till ett enda litet hagel!!!

Imorgon händer det äntligen lite med bygget igen, känns som det stått still ett tag. Vi ska skriva kontrakt med grundkillen och med snickaren i Uppsala. Sen hoppas jag att grunden blir gjuten äntligen.

Jaja nog chabbat, nu är det fotboll igen och imorgon ska jag ut i bloggvärlden o kolla vad jag missat.

Heja Sverige!!!!!!

Kram P.

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag gillar inte heller att flyga! Fy vad läskigt att landa när det haglar. Tur att du inte märkte av det!

Jag gillar inte att åka båt heller, särskilt inte när det gungar, fy. Men man måste ju ta sig fram på någe sätt.

Nu när Sverige åkt ut kanske du kan hjälpa mig att heja lite på Spanien? Mina landsmän behöver all mental hjälp de kan få då de alltid verkar vara sämst när det gäller! Så synd på all den talang de besitter;)

Ha en riktigt skön midsommarhelg!

Kram / Maria

ColonialEast sa...

Hej! Vad kul det är att få så mycket tips från andra bloggare. Tack snälla! Ska absolut testa iden. Riga är ju superhärligt. Jag har gjort exjobb där och bodde där ett tag. Gillade stan. Men flyga dit .. helst inte. Är också flygrädd. Har till och med gått en sån där flygrädslekurs tre heldagar på arlanda men blev inte ett dugg bättre. Nu flyger jag inte så ofta längre så nu skiter jag i det. Man får våndas. Ha en jättehärlig midsommar! Kram!

Taklyftet sa...

Du får också ha en underbar midsommar i allt regn ;-)
Kram Jenny

Gårdsromantik sa...

Ha en riktigt härlig midsommar du också!

Myggfri och mycket solsken har jag beställt!

Kram Maud