Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-05-06

Badrum..badrum..badrum..

Det här med badrum och inredning är inte lätt, finns ju så mycket att välja på. Gör nu ett inlägg om detta främst för att reda ut röran i mitt huvud. När vi var på Ikea så passade jag på att titta lite på deras alternativ IRL. Blandaren till tvättställen som jag sett ut på nätet var inge rolig alls så det lade vi ner direkt. Istället ligger nu Svedbergs Romantica väldigt bra till vilket ju är jäkligt ironiskt då vi valt bort blandarna från husföretaget som använder vadå; jo Svedbergs. Typiskt! Men, men inte mycket att göra åt. Som det ser ut nu vill vi ha denna blandare både uppe och nere.
Det bulliga, runda handfatet däremot har vi beställt från Svedbergs genom A-hus, det ska vi ha på nedervåningen.






Blandare Romantica från Svedbergs


Tvättställ Oas från Svedbergs





WC både uppe och nere blir den här från Svedbergs fast med svart sits.


Bilder lånade från http://www.svedbergs.se/



Sen var det ett tvättställsskåp och spegelskåp då och jag fastnade för detta helt otippat ...svartbrun !?
Undrar om det blir skitdammigt asfort, jaja i värsta fall får jag väl måla om det.



Freden spegelskåp 795:-


Freden tvättställsskåp 895:-



Sen ska man ha belysning; Dessa från Ikea skulle nog passa bra, men inget bestäms förren vi sett dem live. Den översta på varsin sida om spegelskåpet och den understa som taklampa.





Basisk 129:-


Nittio 129:-



Det var det lilla badrummet på nedervåningen, sen är det ett större uppe. Där ser valen ut såhär än så länge;

Här är det vitt som gäller, kollade in serien Flåren på Ikea och den var jättefin, även handfat fanns bra där. Så det blir två skåp bredvid varandra med ett handfat på varje, två speglar med en lampa på varje sida och en i mitten...tror jag. Sen blir det nog ett eller två fristående skåp till men det är svårt att veta vad som passar in innan man har rummet framför sig.



Flåren tvättställsskåp 1245:-



Handfat Höllviken 1000:-



Spegel Nessane 595:-


Flåren högskåp 1795:-




Flåren litet gulligt skåp 1195:-



Osså belysning här med, taklampan är jag tveksam till men än så hänger den med, skitbra pris iaf.




Lampa Lillholmen 89:-



Lampa Kalkant 179:-

Bilder lånade från http://www.ikea.se/
Sen ska det vara ett badkar uppe i gammeldags stil med fina tassar och en sargmonterad blandare till det....och vad det blir för färg och form på kakel och klinkers vet vi inte ännu eftersom det bestäms ju när snickaren och målaren kommer...tror jag...många bud i mellerud...ack ja...nej nu lägger jag ner för idag...blir snurrigare än värst...men det reder sig nog till slut...hoppas jag...ARGHHHH.....
Kram P.













2 kommentarer:

ColonialEast sa...

Kul med lite badrumsinspiration. Håller också på med badrum nu ...

Beas sa...

Jisses vad jag blir avundsjuk. Nu håller vi på att rusta kök, men badrum och toalett skulle också behöva ses över. Superfina saker du visar, det blir kanon, hur du än väljer att göra.

Och jag blev helt FÖRÄLSKAD i hattasken, hatten och doktorsväskan. GULD!