Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-05-04

Klädskåp och nostalgi!

Sååå, vad blev det handlat på Ikea... Jo, ett klädskåp; Hemnes. Har kollat in detta skåp tidigare och nu ska de sluta säljas så då fick jag ju eld i baken. Ringde sambon och "frågade om lov"hihi och han sa; Javisst. Dansade bort mot expediten (min mors beskrivning) och beställde så nu ligger två stora platta paket uppe i sovrummet. Skåpet ska stå i hallen eller uppe i vårt sovrum i nya huset, har inte bestämt mig riktigt ännu.
Bild lånad från www.ikea.se
Gillar skarpt det lilla "stängslet" överst, här ska jag ha min hattask med min morfarsfars hatt och hans gamla "doktorsväska" som jag fick när jag tog min sjuksköterskeexamen.








Hans initialer S.J står för Schriwer Johansson. Hatten är köpt på PUB och silkespappret i asken finns kvar, sånt är kul tycker jag.















På väskan finns initialerna också med, samt en bit av en etikett.

Bestick blev det inga men ljus i massor, spelar ingen roll att det är sommar snart, ljus måste man ju ha;o)
Sen tror jag bestämt att jag påverkats väldigt mycket av de bloggar jag besöker. Min första tanke när jag såg skåpet var; hm man kanske kan shabba till det lite, hihi....
Kram P.

1 kommentar:

Broarne sa...

Supersnyggt skåp, det finns bra grejer på IKEA så är det bara.
annmarie