Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-06-28

Hur göra detta på bästa sätt???

Vill ju inte sabba vår fina brevlåda med nån "dynamoremsa"....men hur ska man göra? Skulle vilja ha snygga siffror. Tror det räcker, namn behövs inte. Hittade dessa på Cosas, ska höra med Ö om han tror på att man kan fästa dem på lådan, efter att ha sprayat dem vita först. Pst; Ni har väl inte missat att de har flyttrea på Cosas just nu...?


Bild lånad från Cosas



Annars är det mycket surfande på tapeter för tillfället men jag har jättesvårt att hitta nåt jag gillar. Just nu lutar det faktiskt åt enfärgat i de flesta rummen, men jag vet inte.....hmmm.....

Ö har iallafall pratat med Micke sågkillen om spont till vårt sovrum och han föreslog gran. Granens kvistar "läcker" tydligen inte heller så man kan lasera utan att behandla kvistarna innan. Det kommer att bli i hela liggande längder med handsmidda spikar från Gysinge, eller kanske sk klippspik som är mycket billigare. Ska höra med Ö om det för det är han som har tagit "ansvaret" för sovrummet. Vilket jag tycker är jätteroligt för han är inte så intresserad av de övriga rummen rent utseendemässigt. Men avloppet kan han prata om väääldigt länge...hihi ;o) Hittills har det funkat så att det jag inte tycker är så "roligt" tycker Ö är helkul och tvärtom. Undrar vad dr.Phil skulle ha att säga om det ;o)



Bilder lånade från Gysinge, den övre visar handsmidda och den nedre klippspik.


Bild hittad på Google.se
Riktigt så här tätt ska vi inte ha mellan bräderna utan det ska glipa lite. Jag tror det blir jättesnyggt.
Kram P.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej på er, Dr. Phil här.

Ni verkar vara ett bedårande par som passar varandra perfekt! Jag gillar er skarpt;-)

Siffrorna till brevlådan är supersnygga, tack för tipset om Cosas. Ska genast in där och kolla.

Gransponten blir jättefin! Och slutligen en liten "bollning" från mig.

Om ni nu inte vet vad ni vill ha för tapeter och lutar åt att ta enfärgat, varför inte microlita väggarna och sedan måla dem. När ni sen väl flyttat in och bott in er ett tag så växer det fram mer exakt vad ni vill ha och har ett ypperligt underlag att arbeta med. Eller så tycker ni att det helt enkelt blev snyggt med det målade.

Lycka till, kram / Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Vad ni få hålla på och välja o pyssla. Blir avis. Skulle vilja börja om med ett nytt hus där jag får vara med o bestämma från början. Nu får jag försöka pyssla o dona efterhand. Håller just nu på att vitlsera vårt tvättstugetak som är i furuspont. Om det räcker med siffror kör på det. Det blir snyggt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis