Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-06-07

Pellan jobbar - Trist!

Det har varit en rätt lugn helg för min del. I går var jag och hämtade en hel del gammalt tryckimpregnerat virke hos Petronellas moster. De ska bygga ny altan och vi behöver ju en del plank till gjutform för pumphus, så det kommer väl till pass. Det var lite mer än jag trodde, så det kommer nog att räcka till delar av gjutformen för uthuset som kommer inom ett par år. Det satt en hel del skruv och spik kvar som jag tålmodigt skruvade ut och sedan staplade jag all plank i en snygg hög. Tog sen en tur med bågen.

I dag var jag först till tippen med en massa skräp som Pellan rensat ut ur vårt förråd. Sedan tog jag bågen till Norrtälje och kollade in en massa andra motorcyklar vid den årliga Custom Bike Show. Hur smutt som helst att stå i solen, äta glass och kolla motorcyklar.
Vissa motorcyklister är typ 70 bast, men det ska ändå gasas - skönt att ränderna aldrig går ur en tiger! Hoppas jag också kan gasa när jag är sjuttio.

Avslutade kvällen med att titta på fotboll med Pellans lillebror.
Satte 30 kr på 1-0 till Portugal mot Turkiet och det stod sig fram till i nittioandra minuten, alltså på övertid - Då satte Portugal ett mål till. Så där försvann den stor vinsten, men det gör inget för det var en bra match å redan i morgon är det mer fotboll.

/Örjan

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig eftermiddag du hade - det var du värd efter allt slit!

Kram Maud