Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-07-11

En mammas hjärta...

Som jag skrev i förra inlägget så har min dotter, min lillebror samt dotterns kusin nu klarat teorin på körkortet. De har varit på intensivkurs i Norberg. Jag "körde" dem dit för två veckor sedan. Eg var det Paulina som övningskörde och väjde för en vilsekommen räv som värsta proffset. Då bankade hjärtat rätt ordentligt ett tag efteråt!! Hjärtat fick också dra sitt strå till cirkulationen när jag dagarna innan vi skulle åka fick det här av min Paulina:


Det är ett doftljus som luktar ljuvligt, inte den bästa bilden direkt men man ser iallafall att det står Mamma, och sen finns där en dikt som lyder:

Du är där när jag behöver dig, du glömmer dina egna bekymmer. Du är min tillflykt och klippa, med dig känner jag mig trygg. Kanske borde jag berätta för dig oftare hur mycket jag uppskattar dig, men du är den jag älskar. Du är ljuset i mitt liv.

Jag får tårar i ögonen fortfarande när jag läser det. Då ska ni veta att jag i vanliga fall skulle avfärda dylika dikter som trams, eller som min käre sambo skulle uttryckt det -Pellan det är en hårdkokt jäkel!

Men hur hårdkokt jag nu än är ;o), sånt får en mammas hjärta att banka. En sån fin present alldeles utan anledning i form av Mors dag eller dylikt. Nu är hon så stor min lilla, lilla plutt så att hon snart får köra bil alldeles själv! Jag kan inte fatta det! Det är så bitterljuvt på nåt sätt. Om ni förstår vad jag menar....

Kram mamma P.

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att det gått så bra med körkortet. Det var verkligen gulligt av din dotter att ge dig det ljuset. Dikten var så fin.

Ha en riktigt bra helg!
Kram Ullis

ColonialEast sa...

Hej Pellan - vilket härligt ljus och vilken mysig present från din dotter! Sånt värmer!! En kram från mig!

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Petronella! Jeg finnes fremdeles på nettstedet VI BYGGER HUS, men jeg ligger nok ikke på 10 på topp-lista lenger. Bloggen min er jo ikke direkte en bygge-blogg, men det er utrolig gøy å følge deres husbygge!

Ha en god helg!
Klem:)

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å så himla härligt! jag förstår att du kände starkt när du fick det ljuset. jag satt här och blev tårögd när jag läste vad det stod. (Jag vet, ibland är jag lite väl känslig!)Men det var ju verkligen fint...
En mamma är ju (oftast) det bästa man har. Även om man inte säger det eller visar det så ofta...

Nu fick du mig att vilja krama mina små... men de ligger ju och sover... :(

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

P.s Så KUL med körkorten! Önskar mig också ett...