Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-07-16

Lite av varje på tomten

Jobbade hemifrån i dag, så jag hann med att sätta upp elskåpet och ordna med kulventiler för sjövattnet och dessutom ordna lite med serviceledningar till huset. Nu är allt förberett så nu kan Tony komma och göra grunden när som helst.
Igår var jag iväg och kollade ett annat Arholma igen. Har varit där säkert 25-30 gånger. Ägaren var hemma så jag pratade lite med honom och fick också komma in och titta. Skum känsla när man kommer in i ett hus som man nästan bara har sett på ritning. Jag har varit inne i ett Arholma förut, men det var nästan tre år sen.
Fick lite kalla fötter när det gäller kaminplaceringen, men efter en del funderande i natt, så mätte jag upp vårt vardagsrum och kaminen i morse. Det blir bäst som vi tänkt med kaminen. Vi vill ju kunna se brasan från två håll å det håller än.
Skickar med lite bilder på kvällens jobb.

Vatten framdraget och inkopplat så att vi nu kan vattna grunden när det ska gjutas. Sjövattnet till vänster och dricksvatten t h (inte inkopplat ännu)


Här är alla tomrör och övriga kablar som ska in i huset.

Elskåpet på plats.

/Det var Örjan som skrev

Inga kommentarer: