Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-07-18

Småpyssel med postlådan

Tänkte att jag skulle försöka att få till siffrorna som utgör del av vår nya adress på postlådan som vi köpte härom veckan. Jag var därför till bokaffären idag på lunchen och inhandlade plastfilm som man använder för att slå in barnens skolböcker.
Väl tillbaka till jobbet skrev också ut några olika typsnitt på 1588 som jag tog med hem.

Testade först att min idé verkligen skulle fungera på en Dr Pepperburk innan jag gav mig på vår fina postlåda.


Sedan maskerade jag postlådan och sprejade en del av locket med vitt lackspray. Siffrorna ska ju bli vita.


Medans färgen torkade lade jag det utskrivna siffrorna som jag tyckte var snyggast under plastfilmen och ritade sedan konturerna på plastfilmen med en vanlig bläckpenna. Sen klippte jag omsorgsfullt ut siffrorna med en liten nagelsax, tog bort skyddspappret och satte försiktigt dit de självhäftande siffrorna på postlådan med en liten pincett. Hade naturligtvis redan markerat vart jag skulle sätta varje siffra på postlådan.


Nu var det dags att maskera postlådan igen och sprejade den med svart lackspray. Det gjorde jag tre gånger med 15 minuters mellanrum. Sprayar man för mycket på en gång rinner det bara. Väntade sen 30 minuter och tog sedan bort plastfilmen med en pincett.

Det blev rätt bra tycker jag, men vad tycker Pellan????


Om jag får OK från Pellan sätter jag nog upp vår låda bland de andra i morgon - Kul!!!!
/Det var Örjan som skrev

3 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Ja det var ok tycker Pellan som sitter nere på Hasslö :o)

Ullis/Leva på landet sa...

Jag tycker att postlådan blev jättesnygg. Siffrorna passade jättebra.

Ha en fortsatt bra helg!
Ullis

Anonym sa...

Jätte snyggt tycker jag också!

/Sara Small Town