Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-08-19

Finfin vinst och bloggbesvär...

Titta vad jag fick på posten idag, visst är det fint. Tack snälla Bea för vinsten. Hur hon kunde veta att prickigt är min absoluta favorit, det vet inte jag! Min mamma och jag satt och fikade och pratade om en tavla hon sett som hon kanske trodde jag skulle gilla eftersom det var en flugsvamp på den. Lite Tomtebobarnen-stuk sådär. Flugsvamp=röd med vita prickar. Sen linkade hon ut för att hämta posten, hon har blivit getingstucken i foten stackarn men posten skulle hon absolut ut o hämta. Så kommer hon in; Hoho du har fått pakeeet, vad e det tro? Så öppnar vi och där ligger ett supersnyggt etui i RÖTT med VITA prickar. Det var ju så att man valde inte etui själv,utan Bea hade utlottning hela veckan med olika färger och mönster. Men ändå så hamnade just detta etui hos mej:o) Nästan lite spooky va??

Gillar Bea-flärpen, det gör den extra fin liksom :o)

Ser nu att bilden blev lite suddig, får duga ändå!

Och till Ö min eminente bloggmedförfattare; Du kan få ha etuiet två dagar i veckan...det var ju ändå jag som skrev en kommentar till tävlingen hos Bea så jag borde få ha det flest dagar, hihi

Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att det är en snårskog därute i bloggvärlden ibland. Nu har det kommit en ny "tjänst" på blogspot där man kan lägga upp de bloggar som man läser ofta. Man ser då när de gjort ett nytt inlägg. Jättebra tänkte jag. Men sen visade sej att det inte går att lägga upp alla. Så nu när man ska kolla runt på sina favvo-bloggar så får man först kolla Bloggkoll sen Vibyggerhus sen sina egna listor sen då denna nya lista osv,osv Jag har inte ännu hittat något som jag föredrar framför det andra....men det kanske ger sej...eller så dyker det upp nåt helsmart där man kan ha en lista där jag väljer vilka som ska ingå...sen spelar det ingen roll om det är rss eller Atom eller allt vad det heter. Jag vet att jag låter helt lost nu och det är jag också. Sen ska jag erkänna en sak, jag är en lite otålig männinska, om jag inte fattar klockrent på en gång så falnar mitt intresse rätt snabbt. Ingen bra egenskap men så är det...

Jag får fortsätta ha mina favvo-bloggar på lite olika "ställen" tills jag fattat läget, det kommer väl såsmåningom :o) Så om ni undrar varför er blogg helt plötsligt inte finns med där den funnits tidigare så har jag förmodligen flyttat den någon annanstans ;o)

Kram P.

6 kommentarer:

ColonialEast sa...

Hej på er! Nu är det snart dags som sagt! Såååå spännande det ska bli. Följer er blogg med stort intresse. Ni måste lägga ut massa bilder när huset kommer!!

Lösvirkesbyggarna sa...

Ja krångligt blir det och jag upptäcker ibland att jag har glömt att kolla in hos någon på ett tag.

Men vilken grej att din blogglista visar senaste inläggen också! Ska se om jag kan ordna en sådan jag med.

Kram Anna

Ps. Vad kul att det händer så mycket på bygget hos er nu!

Desirée sa...

Grattis! man blir glad av att titta på etuiet! Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis till vinsten! Jag blev också en lycklig ägare till en idag...titta in hos mig så ser du hur min ser ut.

Ha det gott, kram Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin vinst. Lite bökigt att inte kunna hita alla bloggar på samma ställe.

Kramisar Ullis

Beas sa...

Men åhhh...vilket rart inlägg...och jag håller med om att det är lite spooky om det faktiskt passade så bra. jag gick på en "känsla" och härligt nog verkar den ha varit rätt. :-)

Jag har nästan lust att skriva ut ditt fina inlägg och rama in och läsa när självförtroendet tryter. :-)