Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-08-19

Filmtips och upp med tuppen imorgon...

Har ni sett The Holiday?


Om inte så se den...egentligen lite för smörig och tillrättalagd för min smak. MEN...man mår bra av den och det lilla huset som en av brudarna bor i är sååå himla underbart så man bara dööör.........


Jag har en förkärlek för The english cottage, det är bara att erkänna...

Så se filmen om inte för något annat så bara för det lilla underbara husets skull :o)


Imorgon är det upp med tuppen för att vara på plats när betongbilarna kommer. Spännande värre men hårt för en nattuggla som mej. Jösses...jag kan inte ens komma ihåg när jag var tvungen att gå upp så tidigt sist...Alltså det händer att jag är vaken vid den tiden ibland ändå....men det är nästan bara när jag jobbat natt ;o)


Här följer lite mörka bilder på grunden som nu nästan är klar för gjutning. Vi var nere och tittade vid 21, då höll Tony fortfarande på....han fick lite kaffe iallafall...hoppas han slipper hålla på hela natten....



Kram P

4 kommentarer:

ColonialEast sa...

Härligt! Nu har ni snart en klar platta !!!

Jag såg också att Dreamhouse importerat sin spis. Men jag tror att jag köper min i Sverige i alla fall, det är så knöligt när man direktimporterat såna saker och man behöver service. Får ett bra pris om jag lägger ihop den med alla andra vitvaror. Men tusen tack för tipset!

Kram!!

Anonym sa...

Visst känns det konstigt att se grunden på huset man ska bo i? Den ser alltid så liten ut, man tänker.. "ska vi bo på den här lilla ytan?" - så kände iallafall vi när vi byggde =)

Morkullan sa...

Lycka till!
Det är superspännande när man står där och lastbil efter lastbil fyller upp det som skall bli grunden till ens drömhus....

hoppas du lägger in bilder när det är klart....
kram ina

IKT i min vardag sa...

Wow! Ett hus med torn! Det ska bli väldigt spännande att följa ert bygge.

Kram Linda