Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-08-31

oj, Oj OJ - Nu är jag klar med avloppet

Äntligen är jag klar med hela avloppsanläggningen. Har testat den flera gånger och det rinner så fint från huset via 3-kammarbrunnen till fördelningsbrunnen och sist ut i alla fördelningsrör. Det känns bara hur bra som helst. Har faktiskt redan glömt hur jobbigt det har varit - är bara så himla glad :D

Så här gjorde jag.....
Efter att ha täckt varje spridarrör med ett tjockt lager makadamm lade jag på fiberduk.

Sedan lade jag ut ett tunt lager med jord som jag försiktigt fördelade med skopan.

Sedan lade jag på ett lager med 5 cm cellplast, vilket inte var med i VA-utredningen, men som vi ändå ville kosta på ifall det skulle bli mycket kalla vintrar, vilket det ibland kan bli på våra breddgrader...


Sist täckte jag med ett rejält lager med jord. Det får nu stå så och sätta sig tills nästa sommar.


/Det var Örjan som skrev.

1 kommentar:

ColonialEast sa...

Kommer huset i morgon? Håller tummarna för att allt går toppen! Ni måste lägga ut bilder. Är såååå nyfiken!