Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-08-24

Vi har fått en utmärkelse....

Jahapp, direkt efter det lite bitterljuva(?) inlägget innan så kommer här ett mycket roligare.
Vi har fått en utmärkelse av Viveka på Humlebacken
Tänk att det är så roligt att få en liten gullig bild för att någon tycker om det man skriver :o)
Jag kan inte annat än säga att jag blir barnsligt glad...för även om man började blogga för sin egen och familjens skull så är det roligt att så många andra hittat hit med. För att inte tala om alla andras bloggar man hittat och inspirerats av.



Den är så söt med själva utmärkelsen, undrar vem som ligger bakom den?
Jag skickar den vidare till alla i min länklista givetvis vilkas bloggar jag inspireras av dagligen.
Sen tänkte jag ge den speciellt till :
Lundins nya hus; Maria och hennes Ludde är snart klara med sitt hus, de har lite kvar innan de kan flytta in. Jag gillar Marias blogg jättemycket. Vill ni ha tips på hur man fixar bästa belysningen i stan, då ska ni kolla in hos dem...Ludde är nämligen elektriker :o)
Charlottas hemmaplaner; En för mej rätt ny blogg som jag fastnade för när hon i början av sommaren bjöd på recept på massa läskande drinkar, gottigotti
Villa Marcusson: Som de har kämpat med sitt hus, hatten av säger jag bara.....
Pysselmamman; Min kära syster som precis börjat blogga...hon får en av mej för självklart älskar jag hennes blogg...och henne...sen så bjuds man ibland på underbara bilder i form av en lite Leia-plutt och det är aldrig fel. Kram på er!
Sen finns det en massa andra bloggar som är läsvärda, hittade tex två nya idag som jag inte sett förut genom Viveka.
I början när utmärkelserna började hagla i bloggvärlden, ja inte över mej då men rent allmänt, kände jag att, wtf, sandlåda och klubben för inbördes beundran liksom. Samma sak med alla dessa topplistor hit och dit och mätningar och så.
Jag blir lite såsig och tänker- jamen alla måste ju få...annars är det orättvist...tänk om någon blir ledsen....Det var väl inte helt fel epitet min mellanstadielärare satte på mej när han envisades med att kalla mej för försvarsadvokaten...
Men nu tänker jag att det blir ju vad man gör det till. Jag önskar de sprider sej som ringar på vattnet så att alla kan bli lika glada som jag när man får en utmärkelse...
För egentligen förtjänar alla de bloggar som jag läser en utmärkelse för att de lättar upp min dag....shit jag kanske skulle göra en själv o skicka runt till alla favvosar...hm....tål att tänka på...
Kram P.
Ps. Det är nån vajsing med blogger, all text blir helt hoptryckt oavsett vad jag gör. Hoppas det inte blir alltför jobbigt att läsa.

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till utmärkelsen! Håller med att det kan bli lite mycket ibland med den varna, men det är ju också kul att det finns de som uppskattar det man skriver. Hoppas att det går bra att börja jobba.

Ha det bra!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej Petronella!

Kul du gillade bilen och mina fynd.
Visst var det Skåne som var i mitt knä. Jag säger valpen för hon är ju inte ett år ännu och hon är ju minstingen i gänget.
Grattis till utmärkelsen.
Ha en bra vecka.
Kram Bodil.

Maria sa...

Tack söta du för utmärkelsen och för dina fina ord kring motiveringen!

Du är go du;-)

Kram Maria

Anonym sa...

1000 tack Petronella för den lilla fina bilden, nu fick du mig att gråta!! Är nog lite under isen just nu, behövde bara läsa vad du skrivit och titta på den lilla fina bilden så brast det!! Å suck, trött, less, febrig, gnälliga barn, mannen borta och fast här hemma med allt jobb...Sedan skäms jag över att jag gnäller...ska väl inte klaga vi sitter ju här i ett nytt hus... Men i dag så har jag funderat på att byta namn på bloggen till "Gnällkärringens borg"..Tack för att du lyste upp min dag!!!