Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-09-17

Tävling!


Kolla in hos Bea och vinn en pocketbok att läsa i höstrusket :o) http://beasbarnslikheter.blogspot.com/2008/09/tvling.html
Kram P.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hörrddududu... jag har en fråga. Vad är en tinne? Jag har aldrig tänkt på det förr, man säger ju alltid tinnar och torn. Torn vet jag, men vad är en tinne?

Så här står det i NE: En tinne är en uppskjutande del av murkrön för åstadkommande av skottglugg i äldre befästa slott. Men tinne kan också vara en prydande upphöjning, d.v.s. ett mindre torn på andra byggnader: Ordet tinne används också om en spetsig bergstopp.

Men vad betyder det hos dig??

Ann-Charlotte sa...

Tack jag ska kolla in den tävlingen...jag behöver något mojsigt att läsa ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

Ina sa...

Hej
Tack för din utmaning..
den sitter jag och försöker att svara på...
kluriga saker det där...
Och jag fick en utmaning från Maria som jag skickar vidare till dig - om du vill.
kram Ina