Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-10-13

Har haft semester i dag för att jobba med pumphuset

För att leda bort kondensvattnet som kan droppa ner från insidan på plåttak använde jag takpapp som blivit över från husbygget. Det räckte dock inte riktigt så jag fick ta ett par våder av Robbans rulle. Pappen spände jag och spikade fast på glesläkten med en våd över taknocken. Det borde leda bort kondensvattnet utan att det droppar ner på isoleringen.


Plåtarna på ena sida på plats.




Vindskivor på ena sidan....ett himla pyssel innan jag fick till vinklarna utan att det blev någon glipa. Det var först när jag insåg att gireringssågen är skev och jag handsågade som det blev bra...




/Det var Örjan som skrev

6 kommentarer:

Karlsebakken 37 sa...

Bra jobbat Örjan - blir så fint! Använder dig som exempel hemma nu när jag försöker få min sambo att gästspela på bloggen - får se om han nappar...! Keep up the good work! Hälsningar från oss på Karlsebakken

Ann-Charlotte sa...

Det vart ju jätte bra!
Kramisar
Ann-Charlotte

Anonym sa...

DU är verkligen duktig Örjan. Undrar om det inte snart finns lika många iblder på pumphuset som på "slottet" i denna blogg:) Men jag förstår dig,du kämpar och sliter med pumphuset, och du gör det så bra. Det kommer att bli som ett litet smycke på tomten.

charm design sa...

Huset deres blir bare så lekkert.Elsker det flotte tårn huset.Gleder meg til å følge med videre.Ha flotters dag.

Anonym sa...

Svar till P: på lördag. Inte för att det är så mycket att fira att fylla 44, men lite trevligheter blir det kanske.

Lillstuga sa...

Hej hej!! Det är inte klokt vad det går undan för er!! Fina bilder i förra inlägget!! Ja pumphuset blir ju också fint!! hihi!!
/Anna