Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-10-14

Vår snickare Patrik är verkligen smidig....likadant med Micke i Eldabutiken i Uppsala....

Vi har ju beställt skorsten och kamin av Eldabutiken i Uppsala och när jag idag ringde till vår snickare för att kolla när det ur byggsynpunkt skulle passa att Eldabutiken kommer och murar upp skorstenen och kaminen bestämde vi att vecka 49-50 är väl bra.
När jag så ringde till Eldabutiken så var kaminen på gång från Finland så som i nästa vecka. Chauffören har fått mitt mobilnummer och kommer att ringa så att vi kan möte upp när han kommer. Det står nämligen i avtalet med Eldabutiken att det är vi som ska bära in kamindelarna till montören. Skorstenen däremot fixar de själva från ax-till-limpa. Jo just det - jag höll på och berätta om när jag ringde till Eldabutiken för att meddela att de är välkomna att mura upp skorstenen och installera kaminen i vecka 50 så var det väl inga problem med kaminen, men det vore bra ifall de kunde mura upp skorstenen tidigare. Det var något om att om det är minusgrader kan de inte mura ovanför taket. OK - då ringde jag snickaren igen som sa att det är väl lika bra att de kommer så snart som möjligt (fastän jag vet att han egentligen vill bli klar med sitt först) innan vi lägger golv och målar. Sagt och gjort - Jag ringde åter till Eldabutiken och de planerar in skorstenen så snart som möjligt. Micke i Eldabutiken har vi haft mycket kontakt med och han är hur smidig som helst.
Har suttit en hel del i telefon idag, så på vägen hem från jobbet blev jag lite osäker på om jag verkligen ringt tillbaka till Eldabutiken. För att vara på den säkra sidan ringde jag och kollade om jag hade ringt tillbaka och sagt att de kan komma med skorstenen så snart som möjligt. Jodå (skratt) det hade jag visst gjort det...:D - så för att göra en lång historia kort - skorstenen kommer så snart som möjligt, kaminen kommer i nästa vecka, men installeras först i vecka 50.

/Det var Örjan som skrev om nu någon missat det ;-)

3 kommentarer:

Familjen Eriksson sa...

Man får lite alzheimers av att bygga faktiskt, förhoppningen för mig var att det skulle släppa när vi flyttat in, men tji fick jag...
Hoppas det går bättre för dig.

Kram

Ina sa...

har också drabbats av Bygg-Alzheimers light....
glömmer av att man gjort vissa saker och glömmer att göra vissa saker.......

hoppas att det släpper när "allt" är klart....

kram

Ann-Charlotte sa...

Hahahaha ja man blir tokig ibland. Vi har också varit mitt i det där. Det värsta vi va med om är när vi inte hade någon värme alls (utom vedspisen) för att ingen kunde ställa in värmepumpen rätt och 10 grader kallt ute..inte kul. Gubben läste boken som kom med pumpen men den va typ översatt från turkiska till japanska till engelska till svenska så ”no luck there” hihi. Men det brukar ordna sig tillslut vi har ju värme nu hehe =)
Kramisar
Ann-Charlotte