Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-10-11

Hemma igen!

Från en träff med Maria och Maria. Det var himla kul att få träffa dessa två tjejer och att få se Lundins nya hus som faktiskt är väldigt mycket finare än vad bilderna visar, inget illa om din fototeknik Maria, ;o)... Det är fint på bild oxå men i verkligheten...hm...hur ska man beskiva det...jag kände tex när jag kom in i badrummet/SPA-avdelningen att WOW liksom.

Så fiiint... om jag någongång ska byta hus så var det en stil jag helt klart skulle kunna tänka mej....
...Och belysningen sen då...suck...det syns att en elektriker bor där om man säger så...

Någon skrev i kommentarerna till någon av Mariorna att vad vi var modiga som träffades och det tycker jag med.

Det ska erkännas att jag var faktiskt rätt nervös innan. Det är inte ofta jag träffar nya personer på det sättet sen jag blev vuxen. De jag träffar som jag inte redan känner är ju antingen folk genom jobbet eller på en middag eller i något sammanhang där man är många eller åtminstone fler än tre.

Här var det ju bara vi och det kändes på något sätt väldigt viktigt vad vi skulle tycka om varandra. Så mina tankar gick ungefär såhär innan jag plingade på dörren: -Shit va läskigt... tänk om de inte gillar mej eller tycker jag är helt annorlunda än vad som uppfattas på bloggen eller om jag inte alls gillar dem utan bara vill hem....men rädslan släppte rätt snart....

..även om Maria sa när jag klivit in genom dörren.... -Shit va kort du är, jag trodde du skulle vara lång, hahaha...(jag är 1,63)

Man kan definitivt säga att det var en lyckad träff iallafall. Efter diverse kontrollsamtal med nära och kära där vi bekräftat att det inte var någon psykopatvarning eller annan fara blev det rundvandring i nya huset och samtalet flöt på bra tyckte jag. Jag fick väl tunghäfta nån gång som alltid när jag är lite nervös men det får jag ju ibland ändå när jag jobbat flera nätter i rad innan jag gör nåt kul...sen sov jag väldigt gott och lite länge ;o) i en very nice lånad säng...och det kändes inte skumt när man kom nedramlande i pyjamas och med kuddtryck i ansiktet, ett gott tecken på att man trivs hyfsat bra i varandras sällskap om ni frågar mej.....

...som grädde på moset fick vi väldigt god mat, gott vin och gott kaffe från Marias superkaffemaskin.....som jag för övrigt saknar redan....

Kram P.

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med en träff och att ni hade så kul också. Jag tycker att du var jättemodig som fixade det. Skillnad om man bara träffas över en kopp kaffe då kan man ju smita därifrån så fort som möjligt om man tycker att det är jobbigt, *s*.

Ha det bra!
Kram Ullis

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Vad KUL!!!
Läste Marias blogg också nyss. Roligt att det blev så bra.
I mitten av 1990-talet var vi ett gäng tjejer (cirka 10 st) som träffades på ungefär samma sätt - vi var bland de första kvinnfolken i landet som hade gjort egna hemsidor och fick kontakt genom dem. Vi bodde på hotell i Borås en helg och jisses, vad kul vi hade. Det är verkligen roligt när det funkar.

Ska du ändå till Qvesarum någon gång P måste du komma och hälsa på oss i Tosteberga. Det är inte särskilt långt till Löberöd härifrån...sex, sju mil bara...typ:-)

Ha det gott!

Leena

Mrs Small Town sa...

MEN vad du är moooodig att gå på blogg-date så där! :-)

Verkligen ett bra intiativ av Maria.

Kul att läsa både dina och marias inlägg om era träffar.

Ha en bra dag!

Kram
Sara Small Town