Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-10-11

Beställning från södra Sverige!

I ett tidigare inlägg har jag pratat om att åka och köpa klinkersgolv och lite annat från Qvesarum. Nu har vi insett att vi inte kommer att hinna så därför bestämde vi oss för att ta en chansning och beställa hem istället. Jag hoppas verkligen att vi blir nöjda...annars vet jag inte riktigt hur det blir...


Detta ska vi ha i köket:



Detta i hallen:




Dessa saker till badrummet är med beställda!

Handdukshängare



Blandare till badrummet uppe




Badkarsblandare som inte blev golvmonterad :o(

men jag tror att vi hittat en bra lösning ändå


Alla bilder från Qvesarum.se



I fredags innan jag åkte på min bloggträff :o) så handlade jag och Örjan bla de klinkers vi ska ha i tvättstugan och på lilla toaletten nere. Hittar inga bilder alls på det så det får vi fota när det är lagt och klart. Imorgon ska jag göra ett nytt försök att ta lite hyfsade bilder på husets status just nu.

Tack alla snälla som lämnat gulliga kommentarer om mitt mobilbloggningsfoto :o)



Kram P.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där klinkerna ser verkligen superfina ut och kommer säkerligen bli väldigt snyggt hemma hos er! Jag kan ändå förstå att man känner en liten oro när man inte sett det "live", men det kommer nog bli riktigt bra ska du se! Även blandarna ni valt ser jätte fina ut.

Vad kul att du skrivit om dejten med Mariorna! Jag kan värkligen förstå din nervositet över att träffa nya människor på det sättet och att man får tunghäfta när man verkligen vill att det ska bli bra. Och vad himla kul att det blev så bra! Tänk att ni verkligen har träffats! Och sovit över till och med! Superhäftigt! Jag är grymt imponerad av er alla tre för ert mod och att ni bjuder på er själva som ni gör.
Kram

Maria sa...

Halloj "lill" sis!

Har just vinkat adjö till Maria och är åter igen mol allena.

Vilken härlig och kul helg;) Ni var precis som jag tänkt mig plus lite till! Super duper kul!

Nu är du väl på dotterns loppis och botaniserar bland tingel och tangel;)

Klinkersen ser ut att passa som en smäck till dig nu när jag vet exakt hur du är;) Och blandaren till badrumet blir kanon till din hörnlösning som du berättade att ni skulle göra. Jag lär väl bli lika "kissnödig" som du när jag besöker dig i ditt nya fina hus någongång sedan;)

Örjan, är han glad över sin lilla present? (som du fick Barbamamma armar av) Ser nästan honom framför mig med de nya;)

Kramizar "big" sis;)

Malin Winbladh sa...

Hej,
jag har sett klinkern i verkligheten och den är hur snygg som helst men jag tror man måste behandla den en del innan den blir så där blank och fin och sedna är den ju tjocakre än vanlig klinker så man får anpassa för det när man lägger. Någon har sagt att det inte funkar så bra med tjockare plattor om man har golvvärme men klinkern lagrar ju värme bra så jag tror inte det spelar någon roll. Jag vill ha golvteglet från Qvesrum men min sambo vill ha Höganäs så berätta gärna hur det går för er!!!
/Malin

Ann sa...

Tack för en bra blogg