Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-10-24

Hemma igen!

Paulina, nu välsignad med ett körkort (eller egentligen papperslapp än så länge) och mamma P är nu tillbaka från Borlänge. Det är inte så lätt att få tag på uppkörningstider så man får boka där det finns. Vi åkte iväg på vår lilla roadtrip i onsdags morse och kom hem igår.

Onsdagen bestod i fika på Esplanaden, dubbellektion med Borlänge trafikskola sen vidare till Stationsgatan 1 för middag. Efter detta kraschade mamman i sängen på Hotell Saga redan 20.15, dottern som var VÄLDIGT nervös kollade lite på datorn samt vred och vände på sej ett tag :o)

Torsdagen bestod först av hotellfrukost som vi båda sett fram emot, dottern kunde dessvärre inte njuta fullt ut pga att magen var full med fjärilar....

Efter detta var det dags för uppvärmningslektion innan DET STORA TESTET....Jag kan lova att det var en vääääldigt lång dryga halvtimme för mamman när hennes lilla plutt försvann runt hörnet i den där stora Saaben....

När de sen kom tillbaka satt de kvar en stund i bilen och mamman såg inte riktigt trots att hon sträckte på nacken så mycket hon kunde....

Till slut kom de ut och Paulina brast ut i ett -JAG KLARADE DET, JIHOOO.....Phu en lättnadens suck slapp ur mamman...

Sen var det fritt fram för lunch och lite shopping i en butik helt i min smak som hette Livslust (tror jag, blev osäker nu) Iallafall fanns där massor av Greengate, Dualit, Bruka osv, osv. Där blev det inhandlat tre jättesöta cups-mått från Rice.





Jag hade kunnat gått runt där hur länge som helst men Paulina ville till Kupolen som är ett stort köpcenter. På Kupolen blev det oxå lite handlat. Stövlar och jeans till dottern och en ny filofax till mamman. Den är superfin och dessutom bidrar man till Rosa bandet-kampanjen. Såna inköp kan aldrig vara fel :o)


Sen bar det av hemåt. Den nyblivna innehavaren av ett körkort körde nästan hela vägen hem :o)

Sen måste jag bara visa hur kul Ö har haft med min bakgrundsbild till datorn :o) Fint va?!


Paulina hälsar och tackar för alla Grattis-hälsningar.


Nu är det bara ett år kvar tills nästa lilla unge ska genomgå samma procedur ;o)



Kram P.

16 kommentarer:

Maria sa...

Vilken mysig mor/dotter tripp ni haft. Och än en gång, grattis. Sååå skönt med körkort.

Jag tror att tisdag blir bäst för mig;) Jag mailar. Är lite seg med den biten dårå;)

Ha ha så du är ute och kollar brödburkar åt mig, Jag kollar lyktor åt dig jag;)

Nu ska jag ta mig en kaffe...nä jag retas inte;)

Kramis Maria

Familjen Eriksson sa...

VA!!!! Pellan!!!

Var ni i Borlänge utan att säga till?!? Det är ju ynkliga 20 minuter från där jag bor!!!

Ni kanske till och med åkte förbi mitt hus...

Ja, ja, jag kan väl förstå det där med egentid med stora dottern då, men iallafall. Speciellt som jag hade bustråkigt igår och bara gick omkring och plockade och latade mig.

Nu vet jag att du hittar till Dalarna iaf.
Skönt att du har ett sjukhuskikarsikte och kan kolla så de gör ett bra jobb med foten. Jag är lite orolig att den ska bli sämre än nu.

Kramelikram

Malin Winbladh sa...

Vilka fina mått, jag behöver uppdatera mått och bunkar hemma har jag märkt. Barnen har nämligen blivit väldigt intresserade av bakning och de är inte lika bra som jag på att höfta lite;-)
/Malin

Anonym sa...

Alltså nu blir jag helt förvirrad. Var bor ni egentligen... Borlänge.ligger inte det långt borta?

Familjen Eriksson sa...

Falun ligger bara 2 mil från Borlänge så det tar bara 20 minuter från Kupolen till mitt hus även om det ligger i Falun. Om man åker till Borlänge över Gävle (vilket går supersnabbt då det är 120-väg mellan Uppsala och Gävle) så åker man genom Falun och då ser man mitt hus från stora vägen (om man vet var det är och tittar noga...).

Viveka: Från där du bor är Borlänge låångt bort ;)

Kram alla

(Nu måste jag skriva horiiz för att få publicera, är det ett sorts tecken eller...)

Familjen Eriksson sa...

Och jo, jag förstår det där med om uppkörningen hade gått åt skogen... Det kan ju dämpa humöret lite ;)

Familjen Eriksson sa...

Puss o kräm ????
Vad menar du nu ;)

Familjen Eriksson sa...

Absolut!!!!

Men nu dra jag till IKEA!

Puss på dig!

Karlsebakken 37 sa...

Haha, vilken rolig rapport!! Hälsa så väldigt och gratulera, nu gäller det att hålla i bilnycklarna för er... ;) Ha en härlig helg! Själv får jag besök från Sverige så nu sätter Den Stora Städningen igång här hemma... :) Massa kramar Caro

P.s Själv får jag skriva "nized" - är det en tribute till Tinnar och Torn-bloggen kanske...?? D.s

Anonym sa...

Ja, stackars människa som måste klanka ner på andra för att må bra, tänk om hade tid till sånt? ;)

Man ska ju inte bry sig men det är trist när man läger ner tid på att göra inlägg så får man sånna kommentarer.. jaja. Fredag idag o då ska man vara glad!!

trevlgi helg!! =)

Anonym sa...

Hej!

Besök gärna Rosa Bandet-bloggen där vi bloggar om och samlar in pengar till Rosa Bandet till minne av Carolinas mamma som gick bort i bröstcancer för tre år sedan. I bloggen kan du läsa hennes berättelse, hur man kan bidra och mycket annat om Rosa Bandet.

www.metrobloggen.se/rosabandetbloggen

Anonym sa...

Hej! Hittade hit via Cornelia. Grattis till dottern! Min dotter övningskör fortfarande, men det är oxå väldigt roligt!

Charlottas hemmaplaner sa...

Hejsan Svejsan!

Vad härligt att ni fick åka hem med "lappen". Mission accomplished!

Måtten var verkligen jättefina. Måste lägga på minnet.

Ha nu en super-duper helg!
Kram //Charlotta

Ps. tack för att du gjorde mig uppmärksam på Bloggers-felet. Alltid är det något som strular, eller hur???...

Karlsebakken 37 sa...

Haha, ska försöka att låta bli! "Hellre några dammtussar i hörnen och några extrakilon på magen än att ägna all sin tid åt att städa och banta" som någon klok kvinna har sagt...! Kram kram!

Liza i pepparkakshuset sa...

Minns när jag tog mitt körkort, det var en av mina lyckligaste dagar. Kunde inte sluta le :)
Stort grattis.

Fina saker du visar, älskar bakskålarna...

Ha en mysig helg
Kram Liza

Taklyftet sa...

Jag får säga grattis till dotterns körkort! Det är ett stort steg mot vuxen livet, och nu får ni kokurans om bilarna där hemma ;-)
Ni får ha en underbar helg!