Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-10-24

Hur man botar fredags-blues!

Idag har det varit segt!! Känns som om man aldrig kommer fram till målet. Inget är roligt, allt är bara segt, skitigt och rörigt. Jag vill bara komma ner till ett nybyggt, nystädat hus och få börja om på ny kula utan allsköns skit som lurar överallt. Var ute och plockade lite håglöst på altanen, slängde lite strunt, satte på en tvättmaskin...suck...

Ja ni vet säkert hur det känns. Det är inget att göra åt att man känner så här ibland. Jag vet ju att det går över. Jag ska ju inte gnälla som har det så bra, så lite dåligt samvete som toppar det hela får man ju med...jadajadajada.....osv....

Näe tänkte jag...satte på mej skygglapparna och gick in...

Gjorde en supersmarrig caffe latte...



Satte på min nyinköpta dvd med Leila bakar och tände några ljus...

Nu känns det genast mycket bättre :o)

Jag gillar Leila vilket egentligen är rätt otippat om man känner mej.

För om man ska vara riktigt ärlig så andas hennes program en klämkäckhet som stundtals känns rätt krystad och som definitivt INTE brukar falla mej på läppen

...men det spelar ingen roll...jag blundar för detta...jag bara frossar i alla fina färger och hela mysiga grejjen med att baka...Keep on baking Leila...

Ha en trevlig helg alla, nu ska jag se när Leila i underbar prickig klänning och solgula dinglande örhängen ska baka baguetter med ett ljusblått kylskåp i bakgrunden :o)

Kram P.


8 kommentarer:

Desirée sa...

Hua...ja ...jag vet precis hur det där håglösa känns...=( Men, det är väl så det är.

Å Leila. Nä, henne får du ha för dig själv - jag gillar ju inte ens att baka!

Kram och ha en härlig helg!

Lallis - liv och leverne sa...

I like dina knep huan förgyller dagen:)Kram Lallis

Anonym sa...

Jodå, du har just vunnit ett Humlebacken.. var vill du ha det? Skojar bara...
JAg gillar också Leila, och du, den bokan jag tipsar om på min blogg nu i kväll, ojojoj... underbar. Synd att inte hon har ett tvprogram.

Anonym sa...

Godkväll och godmorgon! Har just vaknat efter att ha somnat i soffan till Idol eller något liknande. Zzzzzzz.
Din pigga-upp-dig-kur skulle definitivt funka på mig. Jag struntar fullkomligt i om Leila är tillgjord och falskt klämkäck. Jag blir glad och inspirerad av programmen och det räcker alldeles utmärkt för mig.
Nu skall jag också ta mig en kopp kaffe. Blev så sugen av bilden.
Ha en härlig helg!
//Charlotta.

Lösvirkesbyggarna sa...

Jag har just kommit upp ur min svacka och det är väldigt skönt! Tur att det vänder! Att unna sig något mysigt och gott är bra medicin!
Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Anna

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att dottern fått sitt körkort. Tänk att ni varit nästan där jag bor. Ska till Borlänge på söndag och shoppa. Funderar på vilken affär du besökt. Kan inte komma på vilken det kan vara.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Jag håller såå med dig! Jag gillar egentligen inte speciellt mycket att baka och brukar inte klara av alla klämkäcka programledare, men med LAILA är det något speciellt... hon är ju sjukt snygg, på ett lite speciellt sätt, hennes färger, kläder, håret, alla snygga köksgrejer, snygga muffinsformar, mysiga burkar.... Av någon konstig anledning kan jag inte se mig mätt... jag har nog en liten önskan inom mig att jag också stod hemma i mitt stooora lantkök och lade in picknick-smörgåsar i ett snyggt smörgåspapper och hällde upp ÄKTA varm choklad i en snygg termos... Jag får nog jobba lite på den biten - nu är det mer kaffe i ståltermos och ett paket köptas kanelgifflar...

Ha en bra helg!
Kram

Maria sa...

Annars vet du att jag gärna adopterar dej en stund om det blir för tungt;)

Skit i Leila, kolla på Sex & the city filmen istället och skratta som en galning under schenen då Samantha fixar sushi på alla hjärtans dag;)

Nu sitter jag här i soffan bredvid min karl som låter zzzzzzz. Undrar om inte jag ska slänga in en favvo dvd i maskinen. Fast attans, jag har ju inte lärt mig tekniken här i huset ännu:(

Vinet smakade smaskens förresten;)

Pussiluss