Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-10-18

Örjans pumphus del 178...mohahahaha....

Titta vad fint det blir. Tänk er med panel på och lite spröjs i dörren. Kommer att bli sååå fint. Och Örjan har byggt det alldeles själv...(med lite hjälp av Robban vid gjutningen)
...
Det tycker jag är värt en applåd:o)







P.S Om ni undrar vad jag menar med rubriken så är det ett stående skämt här hemma att Örjan bara säger att han ska gå ned och jobba med pumphuset. I själva verket trivs han så bra nere vid huset så jag tror han drar ut på det med flit. Skoj bara alltså:o)
Kram P

7 kommentarer:

Maria sa...

Jag apploderar med både händer och fötter iaf;)

Tänk att jag trodde när Örjan redovisade del 2 eller 3 att det var ett hus att odla pumpor i. ha ha

Nu ska jag kolla vidare på stars on ice!

Kramis Maria

Charlottas hemmaplaner sa...

Detta är helt klart det gulligaste pumphus jag sett. Vore man bara tillräckligt småväxt så skulle man ju faktiskt kunna flytta in och ha det ganska mysigt där...
Kram //Charlotta.

Ann-Charlotte sa...

Klapp klapp klapp klapp. Det är ni sååååå värda!
Kramisar
Ann-Charlotte

Anonym sa...

Jag sitter här och klappar händer allt vad jag kan!

Lösvirkesbyggarna sa...

Örjan är absolut värd en stående ovation! : D
Du, det är kanske inte så konstigt att jag gillar eran stil - jag var ju redan inne på det spåret... ; )
Vi kallar våra bigga tinnar för takkupor.
Kram Anna

ANETTESHUS.COM sa...

Ja, helt klart, Örjan har jo vært fantastisk flink!! Det er jammen ikke bare enkelt å bygge et eget pumpehus!!! Skjønner godt at han liker å henge rundt i området, huset deres er jo så vakkert, han gleder seg sikkert til å flytte inn, kan du skjønne! Eller er det en god unnskyldning å slippe unna når frugan er sur, kanskje?

Ha en fortsatt fin søndag!
Klem Anette

Familjen Eriksson sa...

Heja Örjan, friskt humör.
Det är det som pumphus gör!
(Plus några lekablock, takstolar och takpannor och takplåtar och...)

Lite lam ramsa kanske men allt för att peppa.

Pellan: Jag har redan börjat städa inför november så nu pratar du allvar med dina kollegor. Städångesten kommer sig av Marias prickfria hem och mitt prickfyllda ;)

Örjan: Du är givetvis välkommen att lyssna på tjejsnack du också.
Hmm jag hörde nåt om en bild med dig och en moped? Ska ta och titta på den tror jag...

Kram Kram