Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-10-17

Hängrännor och plåtarbeten

Inne i huset händer det inte mycket just nu. Men plåtarbeten kring tornet är på gång och hängrännor och stuprör har kommit upp.


Fina stuprör och plåtslagarens bil :o)

Här jobbar de på, ska ta en bild lite närmare sedan när de är klara. Som ni ser har inte de rätta altandörrarna dykt upp ännu.


Försökte fota ett helt gäng med fåglar men jag hann bara få med "svansen".



Snickarnas "kinavipp"??? vid tinnen.


Vi har i dagarna fått en del av vår internetbeställning från Qvesarum. Det har inte gått helt smärtfritt. Badkarsblandaren som jag tyckte såg så fin ut på bild har de inte kvar utan vi fick en som var helt i krom. Endast en tvättställsblandare var med i paketet fast vi beställt två. Hoppas nu bara att golvet kommer som det ska :o) Nu löser sej det mesta och de på Qvesarum har varit väldigt service-minded och tillmötesgående. Men nu behöver jag hitta en badkarsblandare som jag kan tänka mej...snabbt som attan...


Kram P.

7 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad synd att det inte blev rätt, precis som ni befarade! Hoppas att du snart hittar en blandare som fungerar.
Vi har förhoppningsvis snart bestämt oss för ett kök vi kan leva med i många år! Men det väntar vi lite med att skriva om. : )
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Anonym sa...

Trist med Qvesarum, hoppas att det löser sig. Jag tycker att de brukar vara tillmötesgående.
Det är så kul med ert hus, det ser mycket större ut från den sidan med tornet. Från framsidan ser det ut som ett mycket mindre hus, och så ser man baksidan och blir helt förvånad.

Maria sa...

Buenos dias Törnrosa;)

Och Hola Örjan, Spanjorskan här;)

Det ska baskemej inte gå smidigt och smärtfritt till när man bygger hus;) Det är prövningar man ska igenom och sedan, långt sedan är det de minnena som man minns med skratt! Så var glada för att ni "snubblar" över lite problems här och där!

Jag är helt säker på att du hittar en annan fin blandare snart som ni kommer att tycka jättemycket om.

Fin fågelsvans där du...fröken fototeknik, nä jag e inte bitter;)

Apropå hyrfilm/annanfilm/grannar. Vi har numera persienner;)

Tror jag håller på att bli duktigt förkyld:( Blä.

Har syster P någon hemlig botekur att dela med sig av?

Host host...

å kram "bigsis"

Anna och Tobbes Blogg sa...

Oh det ser så fint ut!!
Synd med blandaren, men det ordnar sig alltid. Ha en trevlig helg! //Anna

Taklyftet sa...

Synd att beställningen inte fungerade, men du kommer nog hitta något fint illa kvickt.
Du får ha en underbar helg! Kram

ColonialEast sa...

Hej! Gud vad jobbigt med badkarsblandaren ... Vad är du på jakt efter? Tror jag har plöjt hela marknaden och har ganska så bra koll vid det här laget. Fast jag har inte bestämt mig 100 jag heller. Kram på er!!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilket fantastiskt hus ni bygger! Trots allt krångel och funderingsrynkor ni råkar ut för på vägen så kommer ni ju att bo i ett slott till slut :D

Jag kommer garanterat tillbaka till dig precis som du till mig! :D

Kram Tina