Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-11-30

Advent!



För oss nybyggare blir det inte så mycket pyntat till advent eller jul! Men lite stämning vill man ändå ha. Julen kommer ju oavsett om vi känner oss redo eller inte. Snön som kom gav väldigt mycket julstämning men den smalt ju snart bort :o(


Kan ni lista ut vad denna bild föreställer??
Ledtråd: Halloween är inte över hemma hos oss, hihi....eller hur Maria!




Luciatåget har vi ställt fram. Det är så fint. Dålig bild i mörkret men ni fattar....




Detta julträd i Blekinge-färger har jag fått av min pappa och hans Lena när jag fyllde 25år. Det kommer fram varje advent och så även nu naturligtvis. Bilden gör det INTE rättvisa.
Så nu julen... kom an bara....vi är redo för vår nybyggarjul :o)


Kram P.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Pumpahuset, såklart, Örjans ögonsten!
Hur blir det? Hinner ni flytta in till jul?

Mrs Small Town sa...

Halloj i adventsmörkret,

Härligt med erat adventspyssel. Mysigt luciatåg med beylsning, det gillar jag!

Ha en härlig kväll Petronella!

Kram
/Sara Small Town

ds fin bild på dig och tjejerna i båten! Det går nästan inte att se vem som är mamman och vilka som är barnen ;-) ds

Anonym sa...

Det där luciatåget är verkligen superfint! Kommer på mig själv med att önska att jag hade en vacker öppenspis med en fin spiskrans att ställa vackra saker på... där hade ju verkligen luciatåget fått stå om jag hade ett sånt!

TACK förresten för att du en gång slängde ur dig i en kommentar hos mig om att man borde kunna snickra en egen sänggavel i Ocean House-stil. Så långt hade ju inte jag tänkt... men nu har jag snickrat en huvudgavel till William och det gick ju jättebra! Han ville ha den vit, men den hade nog blivit snygg i lite mörkbets också...

Ha en fortsatt mysig adventskväll!
Kram

Maria sa...

Haha, klart "vårt" pumpahus ska pimpas upp med ljus;-D

Vilket fint luciatåg, klart ni ska "mysa" till det lite bland kartongerna. Ni ska ju inte flytta så långt sen...det är bara att knata ner med grejerna sen och ställa dem på nya platser.

Vad glad jag er förresten att ni är tillbaka! Såå tomt har det varit utan er...

Kram M

Anonym sa...

veldig fIn blogg, mycket inspirerannde. jeg er innom her nesten hver dag for å se.
jeg må ha et slikt luciatog, vet noen hvor man får kjøpt det.
hilsen K

Tinnar och torn sa...

Hej där Anonym!
Tack för dina fina ord :o)
Luciatåget är Sten Bengtssons design. Kommer tyvärr inte ihåg var vi köpte det men om du söker på nätet så tror jag det finns fler webshopar som säljer detta! Lycka till och trevlig fortsättning på adventsmånaden! Kram Petronella