Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-11-26

En speciell utmärkelse !



Jag fick en glad överraskning idag när jag kollade min läslista. Ullis med bloggen Leva på landet hade skickat en utmärkelse till mej. Denna är lite speciell på så sätt att den riktar sej till kattälskande människor :0) ...Och vad passar bättre i dessa kattbloggar-tider! Så denna gången skickar jag den vidare faktiskt till ett gäng som jag vet älskar kissemissar.



Till Anna, Villa Marcusson, Deras Coola killen Comviq var nyligen med om något otäckt men är nu på bättringsvägen, tack och lov.


Till Leena, By the sea i Tosteberga. Hennes crazy kisse Fläckis har vi många läst om och skrattat åt/med.


Till Charlotta På hemmaplan. Hon har två, Puzzel och Trassel som ännu inte är bästisar direkt men det kommer nog ;o)


Till Viveca på Humlebacken som har Beckham och Hamlet, supervackra killar!


Till Camilla på Dreamhouse som har Diezel och Domino, också vackra pojkar. Kanske är det från samma uppfödare som Viveka. Helig birma tror jag det är. Frasse som nu springer runt i katthimlen var oxå han en vacker kisse. Påminner mej väldigt mycket om vår Nisse.


Till Cornelia i sitt lilla cottage som har sex stycken katter dvs 24 tassar ;o) Gandalf heter en av dem i allafall :o)


Till Projekt Björkbacken och deras Rolf som inte finns här längre men som fortfarande finns väldigt mycket i deras tankar! Tänker på er!


Till Linda Our dreamhouse som nyligen mist sin Sylvester men som har Enya kvar här som är en hittekatt precis som vår Tuss. Kanske har de fler katter med, lite osäker där.


Sen har jag säkert glömt en hel hög, inget illa ment. Stora adventskramar till alla er kattälskare och era kattisar där ute!
Kram P.

10 kommentarer:

Viveka Gulda sa...

Tack snällis
Jag har skickat den vidare nu:)

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker verkligen att den utmärkelsen passade dig med alla era katter, *s*.

Kram Ullis

Anonym sa...

Gulle dig!!! Tusen tack för denna gulliga kissemiss-award!

Kramar i massor

//Charlotta.

PS. Hurra! Nu har spam-varningen på Tinnar och Torn försvunnit så bloggen går att läsa. Har du ändrat nå't eller?....

Maria sa...

Mjaaaau på sig Maja gräddnos;-D

Klart du ska ha en kissemiss award! Du hade fått en av mig me om jag vetat att de funnits;)

vad skönt för er att få dra iväg från bygget ett tag! Det är nog så viktigt att kunna få ett litet miljöombyte mitt i så att man får lite annat att tänka på en stund.

Vad nära det är nu för er, det fattar ju inte ni, och de sista veckorna kommer att kännas som en evighet för er...men inte för oss, hihi. Nu kommer det att gå undan seru;)

Nu kommer jag att sakna dig när du är borta, men önskar er givetvis en mysig vistelse med tjocka släkten i Orsa!

Kramelikrämar från syster uggla;)

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Vad GULLIG du är, tack, tack!

Tycker du att jag får Fläckis att framstå som crazy? Bra, då har jag lyckats förmedla hennes personlighet på ett riktigt sätt:-)

I lördags sov jag och Jonas i stugan och i söndags morse fick vi med egna ögon se när hon hängde i det runda hålet på dörren och tittade in på oss. Tre gånger.
– Nu jävlar hämtar jag bössan, sa Jonne. Hon ÄR helt galen!
Fast det gjorde han inte. Så klart.

Nästa gång vi sover i stugan, till jul, ska jag ta kameran med mig. Så ska alla få se att jag inte överdriver en millimeter.


Kramkram

Malin Winbladh sa...

OM jag skulle ha ett husdjur skulle det vara en katt, men djur har aldrig riktigt varit min grej. Vår yngsta dotter däremot har ett minst sagt brinnande intresse, lustigt det verkar vara medfött att känna en strak samhörighet med våra fyrfota vänner 8inte vänner till mig alltså;-)
Hälsar
/Malin

Anonym sa...

TACKAR för den fina utmärkelsen - vad roligt!! Jag älskar det här med kattbloggen - går och funderar på om man inte borde hjälpa Comviq att starta upp en egen..
Han hälsar förresten, han har återgått till jobbet i dag!'

Anna/Villa Marcusson

gamlamejeriet sa...

Har ju precis glömt att tacka för din gulliga kommentar. Kul att du tittar in till oss också, liksom jag gör hon er...

Så ni har snö kvar era lyllosar...

/ Malin

Maria sa...

Vad tomt det är utan dig på cyberspace:( och till råga på allt kursar Tjatte för full och verkar ha nada tid för blogg. Ensam är jag utan mina vapendragare och man kan nästan tro att jag inte har något liv eller annat bättre för mig.....

I alla fall vill jag bara att du skulle veta att jag saknar min systeryster.

Oj, idag får jag skriva kukerboy...hm.

Adventskaramar Sis

dreamhouse sa...

ååh vad glad jag blir... och tack för att du nämner vår lille frasse oxå. varm kram till dig!!