Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-12-06

En slagen hjälte??

Nejdå, bara astrött efter att ha tagit emot alla kamin-element och lagt dem i någorlunda rätt ordning.
Fattar ni då hur trött Örjan måste varit som burit dem utifrån och in (ja med lite hjälp av Amanda en stund)
Men nu är allt inne så nu kan de mura upp den på torsdag.
Vi skålade i en öl när vi var klara :o)


Ser kanske inte ut som mycket ...men shit vad tunga och otympliga de var...och KALLA!


Nu sitter vi här med glögg och brasan i full gång :o)
Tittar på min mammas present vi fick igår. Den är magisk. Härifrån soffan där jag sitter ser det ut som en egen liten stad inuti kulan......
Kram P.

8 kommentarer:

Lillstuga sa...

Kikar med spänning in varje dag för att vara med och se hur det går framåt för er!! Det är så kul att vi får vara med och se!! Ser faktiskt ut som att du inte skulle kunna vara på en bättre plats än där med en kall öl i handen!! Kan du fatta att det är ert nya hus du ligger i??
Kram Anna

Anonym sa...

Tack för att du stöttade mig där!
Det är sant vi lägger de flesta pengarna på våra barn. Vi hade faktiskt råd med detta, och jag mår mycket bättre!
Hur går det för er, vi har haft fullt upp med alla fel som finns i gamla hus.
Cyberkram till dig!

Anonym sa...

Vilken härlig bild på dig på golvet med din välförtjänta öl! Trots röran och allt slit ser du helt avslappnad och cool ut. En bedrift!

Själv är jag hyperstressad och helt snurrig i bollen nu. Och nervös. I morgon är det slutbesiktning och jag hoppas att den går bra.

Kram //Charlotta.

Anna-karin sa...

Hallon:)
Jag har ingen e-butik men en mailadress om du är sugen på muggs! Jag kan skicka med posten. Va gött det ser ut med öl! synd att det är söndag idag annars hade det nog slunkit ner en:)
//Anna-karin

Malin Winbladh sa...

Bra jobbat, ni är väl värda en kall öl (personligen hoppar jag gärna glöggen)
Hälsar
/Malin

Nettan sa...

Ja oj vilket slit..men det ä helt säkert värt mödan! Va snyggt med tegelgolvet i hallen!!
Kram Nettan

ANETTESHUS.COM sa...

Så flinke dere er!!! Spennende å se hvordan det blir til slutt nå da!

Lykke til videre!

Klem Anette

Anonym sa...

Öl ska vara kalla! :-P
Vilken underbar kåk ni byggt, där lever man säkert gott..