Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-12-01

Nu är allt golvtegel inburet....

Det går ju hur lätt som helst när man hjälps åt. Både Manne och Amanda hjälpte till att bära in golvteglet i huset.
Nu står det så fint staplat på en pall med nytillverkad sarg.
Glömde att täcka över det med plast - Det står just nu i tornet och jag tror att målaren ska måla taket där i morgon.
Måste komma ihåg att göra det innan jag sticker till jobbet i morgonbitti.


/Det var Örjan som skrev.

3 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Vad fint det kommer att bli med golvtegel i köket! Lite slitgöra lönar sig. Joakim och jag skulle kunna tänka oss ett liknande golv i vår vinterträdgård. Mmmmm, jag kan se det framför mig. Supersnyggt!
Kramar Anna

Maria sa...

Det bästa är när just barnen hjälper till. Det blir liksom lite av "familjeföretagskänsla" över bygget då.

Nej men nu var det länge sedan jag hörde från min sagokompis! Både här, hos mig och hos andra!

Jobbar du nu igen? Och i så fall, rösten i natten? Många patienter som ligger vakna?

MIss you

Kram // Sistersis

Familjen Eriksson sa...

Kom du ihåg??? ;)