Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-05-31

Badrum, trekammarbrunnar och premiärtur....

Det är tur man kan blogga från altanen när solen skiner och himlen är blå. Det märks så väl i bloggvärlden att många tagit en bloggpaus i sommarvärmen. Från typ 45 nya inlägg per dag på bloggkoll till 3, haha....
Letar fortfarande efter en golvmonterad blandare som inte spräcker budgeten och har hittat massor av inspiration...kolla in dessa badrum...sååå fina...




Den här är min favorit






Bilder från badrumsportalen.se


Här är lite bilder från A beautiful living

en blogg som har massor av fina bilder, helt klart en läs-och tittvärd blogg ;o)

Bloggförfattarinnan har även en butik om jag förstått rätt. Gå in och kolla!

Blandaren=fantastisk och draperiet sen då,va!?

Har man ingen stor spegel kan man ta många små....

Spegeln ovanför badkaret...nice...den skulle jag vilja ha fast ovanför handfatet då...

Titta favvoradion matchar badkaret :o)





Sen har vi lite bilder från Homes and gardens som jag hittade via A beautiful living.


Kolla in badkarsblandarna...tycker om...









Annars är sysselsättningen för helgen att fortsätta planera för infiltration med trekammarbrunn osv som Ö tycker är intressant och jag försöker vara entusiastisk, hrm...jag VET ju att man måsta ha sånt med..men ack så trist...stackars Ö....fast o andra sidan är han inte sååå intresserad av kakel o sånt...fast lite impad av den golvstående badkarsblandaren var han allt...av utseendet alltså inte priset;o)
Sen hoppas vi på premiärtur med motorcyklarna, de stackarna har inte fått komma ut ännu! Det tar tid att planera hus;o)
Kram P.



6 kommentarer:

Viveka Gulda sa...

Jag gillar badkar med lejontassar jättemycket och skulle egentligen velat ha det, men föll på att jag inte fick ner alla mina 174 cm så att vattnet täckte.. Faktiskt bra att tänka på när man köper badkar.

Stina sa...

Åh vad snygga och fina. Får jag eget badrum? Va?
Puss

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket trevligt nöje att sitta och titta på sådanan härliga badrum. gillar nog det allra första precis som du. Hoppas ni hittar er blandare till ett bra pris.
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Så många vackra inspirerande bilder - förstår att de är svårt att bestämma sig!

Kram Maud

Maria sa...

Tack för cupcacen på min födelsedag!

Jag blev jätteglad;) Det blev ju inte så mycket firande för mig!

Vilka fina badrumsbilder du sniffat upp!

Nu vet jag att du kommer att få ett skitsnyggt badrum precis som du vill ha;-)

Kram Maria

Morkullan sa...

Härligt med så många fina badrum! Är själv mitt upp i att välja/fixa badrum.. och det är svårt...
jag gillar din blogg!

kram
ina