Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-05-19

Kattnäs eken!

Det är något alldeles särskilt med ett stort träd. Vi har ju på vår tomt en väldigt liten skogsbacke, men där finns en rätt stor ek o några mindre. Jag känner mej rik!!
Jag hoppas på att när allt är klart så ska vi ha en alldeles egen helmysig plätt under vår ek.
Häromdagen när Tony vår grundkille börjat med vägen var jag nästan gråtfärdig (men jag dolde det väl) för vår väg ska ju gå genom denna skogsbacke. När jag fick se vad jag tyckte såg ut som rena rama E4:an raka spåret ned genom backen tänkte jag i mitt stilla sinne. Faan, va fult det blir.
Idag tar jag återigen små glädjeskutt, för nu har Tony lagt på gruset o nu ser det mycket mer ut som den lilla slingrande väg jag hade tänkt mej. Kunde tyvärr inte ta några bilder för regnet ÖSTE ned. Iallafall så nu ser jag återigen framför mig hur jag sitter under eken blickandes ned mot vårt hus o bara njuter av suset och det fint silade solljuset (utan en E4:a bakom ryggen som stör lugnet)


Denna ek finns i Rumskulla i Småland. Anses vara Sveriges största och
förmodligen också äldsta ek drygt 1000 år gammal, fatta!!
Bilden lånad från Google.se ;o)

Kram P.

2 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Bättre lycka hos mig nästa gång!!!

HA´en bra dag!
MiaMaria

Viveka Gulda sa...

Håller absolut med dig om det där med träd. Man ska inte glömma att plnatera ny heller, för träd blir gamla och behöver bytas ut, och då är det bra att ha nya på tillväxt.
Jo du, förgätmigejen kan sprida sig som ett ogräs, men det gör väl inget, den är ju så vacker. Man kan ju välja var man sätter den, så att det är lite lätta att avgränsa.
Lycka till!