Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-05-04

Vägen

Efter gårdagen vilodag - som för mig innebar att åka till Byggmax i Åkersberga och köpa dräneringsrör, storhandla på Willys och laga mat till familjen var både Robban och jag jättesugna på att ta nya tag med vägen.

Robban fortsatte att schakta, vilket gick hur geschwint som helst. Själv så hittade jag till slut efter mycket stånk och besvär grannens elkabel. Robban grävde på själv så under tiden passade jag på att klippa gräset.

Ett äppelträd stod i vägen för Robbans framfart, så jag fick låna Robbans nya motorsåg (superkul!) och såga ner ett äppelträd. När jag ändå var i farten sågade jag ner en liten ek och några små björkar nere på vår tomt.

Nu ska vi grilla korv och ta en starköl - Det har man verkligen förtjänat idag.
















Inga kommentarer: