Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-07-07

Bara 4 nätter till.....

....sen är det SEMESTER.....men det känns lite skumt, för det är rena rama höstvädret ute....hm...inte mej emot men ändå...

Surfar runt för tapet-inspiration just nu och hittade detta som jag ju måste lägga upp på bloggen;o)


Ur Sandbergs kollektion kommer tyget Petronella, kul va?!







Här följer lite fler Petronella-bilder:







Jag måste vara väldigt barnslig, har ursvårt att fastna för "vuxna" tapeter. Vill gärna ha barntapet överallt...eller enfärgat...hm..Den här tycker jag iofs om, den har jag sett att en del andra bloggare som har....




Nora





Sen gillar jag denna, den kan man väl ha som vuxentapet...eller...?



Bellis





Tror ni jag kan lura på nån av ungarna den här...helt underbar ju...


Roger



Har beställt hem lite prover från Sandbergs, sen ska jag senare idag efter jag sovit en stund, gå ner på byn (hihi) och fråga om man kan få låna hem lite tapet-kataloger.

Alla bilder är lånade från http://www.sandbergstapeter.se/

Kram P.

Ps. Min käre sambo har fått ett nytt intresse så här lagom till semestern. Han ska ut på allsköns loppis för att leta rätt på en Kockums emaljmugg i gräddgult och lindblomsgrönt till sin käresta....;o)

För er som undrar vad som flugit i honom så kan ni läsa föregående inlägg...ja jösses...

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilka läckra tapeter - Petronella var ljuvlig, minns motivtapeterna i mitt barnrum.

Vilken raring - hoppas han lyckas.

Kram Maud

Stina sa...

Härliga tapeter. Petronella var ju fräsig.
Det där med muggen...det skulle jag vilja sett.
Den kommer säkert att se extra antik ut OM...jag säger OM den lossnar.:-)
Kramis.

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga tapeter. Svårt att välja vad man ska ha. Läste om vad din ambo gkort med din mugg. Han har väl lite att göra nudå om han ska hitta en likadan. Skönt att du har semeste snart.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Maria sa...

Knasfia där;-) Inte ska du ha barntapeter i ditt hus hi hi.

Visserligen är de supersöta, kan du inte göra en liten "tapet symfoni" istället?

Klistra på tapeterna på mdf skivor och görsmå fina tavlor med motiven. Dem kan man säkert hänga upp och så blir det bara lite lagom barnsligt;-)

Fast det är kul att få vara barnslig ibland;-)

Kram Maria

Anonym sa...

Här är en till som räknar ner dagarna till semestern :) Altanan har användts flitigt redan, gräset lär väl dröja till nästa vår antar jag.. plattor kommer nog först... har ni planerat er trädgård?

Tinnar och torn sa...

Hejsan Liw!

Ja gräsmatta blir nog nästa år. Har pratat lite trädgård men inget är riktigt spikat ännu. från början hade vi tänkt att ta hjälp med det men de pengarna kommer nog att behövas till annat :o) Kram Petronella

Stina sa...

Jag vet!
Ner med en krok till så fastnar den nog i muggen.
Annars blir det slambilen. Bara jag slipper hålla i den slangen. Hehe...
Eller så kanske man inte kan säga. Hm...
Puss

svartataket sa...

Fina tapeter :) Hur går det för honom då..haha

Anonym sa...

hej! Jag har köpt lådorna till sopsorteringen på ikea, texten har jag gjort själv =)