Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-07-12

Oplanerad inspirationstur...

Inatt på jobbet var det hur lugnt som helst och vad ska man då göra, kanske surfa runt för lite mer inspiration. Hamnade hos Kakelslottet som sålde ut tassbadkar. Så när jag kom hem imorse så åkte jag och Ö direkt till Globen för att kolla in karet. Frukost fick det bli på vägen :o) Badkaret var tyvärr för kort, inte ens lilla jag (164cm) fick plats att sträcka ut mej. Så det blev inget badkarsköp. Däremot hade de mycket bra billigt kakel och klinkers. Vi fortsatte till ett par andra kakelbutiker innan vi styrde kosan hemåt så nu har vi en relativt (allt är relativt för en tvilling, eller hur Maria;) bra bild av vad vi vill ha och ungefär vad det kommer att kosta. Man ska definitivt inte köpa kakel eller klinkers till ordinarie pris, det var nedsatt och rabatt på alla ställen vi var!


Så kom vi då till Kakeldax, vad skådar mitt trötta öga? Jo, den här:


Sånt bekymmer jag hade att få tag på den och nu stod den där, till 50% rabatt dessutom. Jippie!!

Den fick följa med hem:o)


Jag har ju en liknande som jag klickade hem förut! Jag trodde faktiskt att det var den översta jag beställde men när paketet kom hem såg kranen ut såhär istället:


Den är helt underbar den med, men nu har jag ju två då! Hehe....

Så en får bo i köket och en i tvättstugan...eller på lilla toaletten nere, för den ena kan man ha både som köksblandare eller som en lite större tvättställsblandare. Vi får se hur det blir...uj va spännande va...? ;o)

Nu är jag av förklarliga skäl galet trött och har en sprängande huvudvärk, så nu blir det soooova i soffan till Allsång på Skansen!!

Kram P.

Inga kommentarer: