Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-08-29

Pumphusdörren

När jag först kläckte idén med att köpa en gammal ytterdörr och göra om den till pumphusdörr verkade det som ett både praktiskt och lätt drag, men icke sa Nicke!
Jag är ju inte snickare och har inte heller snickrat så mycket å verktygen jag har tillgång till är lätta handverktyg, vilket naturligtvis påverkar resultatet. Var så missnöjd efter diverse felmätningar och snedsågningar i onsdags att jag inte ens ville lägga ut en bild på bloggen. Efter ha funderat en del och besökt den lokala brädgården ägnade jag så hela eftermiddagen i går åt att korrigera och snygga upp mina tidigare misstag å jag är förvånad själv över hur pass bra det blev. Återstår lite fönsterspegel, eventuellt en fuskspröjs, handtag och dörrkläpp å sedan lite målarfärg sedan är dörren till pumphuset precis som jag tänkt mig. Jag ville ha en rejäl fönsterruta (3-glas så klart!) och en lysknapp på utsidan på pumphuset så att jag kan tända och titta in utan att behöva vare sig lyfte på taket eller öppna dörren.
Så här i efterhand var det faktiskt rätt kul att pyssla med list och gireringsåg.........fortsättning följer.....

/Det var Örjan som skrev.

Inga kommentarer: