Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-09-27

Säljare i behov av charmkurs....

Jag är inte speciellt nöjd med vår dag. Allt beroende på en fruktansvärt otrevlig säljare på Höganäs kakelbutik i Bromma. Jag och Örjan tillbringade rätt mycket tid där idag och bestämde oss för kakel och klinkers till de flesta rum som det behövs i. OBS: utan att störa personalen med frågor;o) Glada och rätt lättade över att det gått så smidigt att välja gick vi till disken för att beställa. Där stod en tjej som kan ha varit kanske 25år eller nåt. Hon var snorkig, arrogant och nedlåtande. Förutom det så ville hon inte hjälpa till ett dugg för att underlätta eller förklara för oss hur det går till när man köper dessa produkter. Hon bara skapade en massa strul och otrevlig stämning!

Det var sista gången vi handlade i den butiken. Service=noll, det kan vi ta. Men service=noll +ett jäkligt otrevligt bemötande det köper vi inte. Så bra jobbat bruden!!!

Kram P.

10 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja jag hade marscherat ut dirket och absolut inte handlat där - finns inget värre än snorkiga försäljare!

Så fin hatten blev - nu börjar det närma sig!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Nu har jag kikat lite till - så fint det blir med det där tornet!
Klart det skall vara rött tak.
Får man vara nyfiken och fråga - vad kostar ert hus - det är ju underbart?


Kram Maud

Anonym sa...

Fy vad trist, men hur gjorde ni? Köpte ni där ändå?

Malin Winbladh sa...

Vi har också varit där i sommras och har samma erfarenhet som du. När vi däremot köptte klinker till huset hemma för 6 år sedna var de hur trevliga och hjälpsamma som helst.
Ha en bra dag
/Malin

Ann-Charlotte sa...

F.n (ursäkta språket) va trött man blir på "no customer service" Det är en sak som jag saknar som f.n från Kalifornien. Jag kan inte fatta hur man kan jobba i butik o inte vara trevlig mot kunderna. Enbart i detta land kan du behålla ditt jobb o fortfarande vara så, helt otroligt.
Jag skulle definitivt ringa dit o prata med den som är butiksansvarig om hur eran "shopping experience" va (ni får ursäkta all engelska men ibland har jag svårt att hitta rätta orden på svenska hehe.
Kramisar ni två o stå på er!!!
Ann-Charlotte

Charlottas hemmaplaner sa...

Jag har också dålig erfarenhet av Höganäs! Vi köpte kakel till vårt nuvarande hus i Gbg:s-butiken för ett år sedan och fick urusel service. Vi hade lust att bara gå därifrån, men orkade inte leta i fler kakelaffärer. Det är absolut inget fel på produkterna men man har ju ingen lust att handla om man blir nonchalant behandlad. Denna gången valde vi därför med avsikt kakel från en konkurrerande firma.
Hoppas att ni är nöjda med kaklet i alla fall!
Kram //Charlotta.

Pernilla sa...

Usch! Jag hatar dålig service och brukar bojkotta. Jag hade inte köpt. Men samtidigt blir man ju nöjd när man har hittat allt och vill få det gjort. Pust. Men vad bra, då vet vi vart vi inte ska gå och köpa kakel då. Jag lovar att sprida det vidare!

Anonym sa...

Halloj! Det kryper i mig när jag hör sånt, så jag mailade faktiskt deras kundservice och länkade till bloggen. Hoppas att det var ok, man vill ju dels att de ska bli medvetna om hur de uppfattas, sen att de bättrar sig.

Mvh Jenny

Tinnar och torn sa...

Hejsan Jenny! Nu gör jag ett försök att svara här i min egen blogg då :o) Det var helt ok att du länkade hit. Vi har pratat med butiksansvarig och han skulle i sin tur prata med säljaren. Vi funderade hela helgen på om vi skulle annulera ordern men bestämde oss till slut för att strunta i henne. Det blir så mycket merjobb för oss. Sen var det en rätt ansenlig rabatt.De får ingen provision iallafall! Men vi kommer inte att handla där igen, det är ett som är säkert. Kram Petronella

Anonym sa...

Hej igen! Vad bra att ni i alla fall fick någon form av feedback. Dålig service SKA bojkottas!!!! Och vad bra att du inte tog illa upp att jag länkade.

kram Jenny