Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-12-12

Ny blogg på gång!

Hejsan alla!

I samband med att vi flyttar in i huset kommer vi påbörja en ny blogg. Efter mycket strulande hit och dit för att försöka få till en ny layout på vår gamla så struntar vi nu i det.

Anledningen till bytet är att vi tröttnat lite på den gamla och står inför alternativet att lägga ned eller starta på nytt.

Denna blogg kommer att ligga kvar naturligtvis så de som vill kan gå in och läsa om resan fram till nu.

När exakt vi startar beror på när vi får flytta in, än så länge är det en del fixande kvar med den nya bloggen.

Adressen är tinnarochtorn2.blogspot.com

Hoppas ni vill hänga med oss även i fortsättningen.

Kram till er alla :o)

24 kommentarer:

Lösvirkesbyggarna sa...

Så bra att ni inte lägger ner, ni skulle bara våga! Resan är ju långt ifrån slut när man flyttar in i huset och det vore tråkigt att inte få följa med i fortsättningen också.
Här har ni två som följer med er...
Kram Anna

Familjen Eriksson sa...

Vad snygg nya bloggen blir!!!
Kul att det blir en "flytta in"-blogg.
Maken stod bakom när jag öppnade och blev mycket avundsjuk på tornet. Såå snyggt sa han.

FYI, om ni inte märkt det så kan iaf inte jag kommentera.

Fredagskraaam!

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas verkligen att det kommer att fungera med inflyttningen för er. Så kul att det är en ny blogg på gång. då får vi kika in där sedan så.
Ha en bra helg!
Kram Ullis

Maria sa...

Morsi, morsi...det är kvällens orderverifiering;-D

Snygg blogg, men det går inte att kommentera där än!

Vadå sluta blogga när huset är klart??? Hallå, jag har bott i mitt nya hus i...hm 1.2.3 nånting månader ju! Klart du ska blogga vidare.

Kram och morsi;)

Maria sa...

hahahahahahhahahahahahahaha


SLIDI......


hahahahahah

Fan va sjuk jag är;-D

Maria sa...

Vem tror du vinner?

Kevin eller Alice?

Kevin har ju bara varit bäst hela tiden. Alice är duktig och har en speciell mysig röst, men när hon blir intervjuvad får jag kramp av nån anledning.

Nu tycker jag hon gjorde Idol låten bäst. Den klär henne bättre liksom. Vad tycker du?

Följer du skiten förresten?

HA REENSIM....

mina är roligare än dina, pilutta!

Maria sa...

Nu gick det!

Att kommentera på tvåan alltså....shit vad snurrigt det blev nu.

splimons.

Helt seriöst, är vi sjuka i huvudet eller???

Hahahahahha, sitter och skrattar so ett mongo och Luuddde och Alexandddra fattar nada.

Maria sa...

Nej men lägg av...........



herefisu

typ here är min fis du,,,hahahha

blogg-fis

Maria sa...

Hahahahaha, nu fick jag Alex att haja jargongen och efter din prospanjor glider vi in här och vad får vi?


Hallå en Pedro! Inte en Tassos griegos utan en PEDRO!!!

Jag döööör

Maria sa...

Nej vi har ingen vajsing på fyran, däremot nedrans reklam.

Demonker,

Tråkigt tycker Alex.

Operan 8 sa...

Vi följer med till er nya blogg, lycka till!! Vi har också funderat hur vi ska fortsätta bloggandet efter inflyttningen

//Jenny

Operan 8 sa...

Hej Kevin förresten , vi som bott i Arvidsjaur och allt :-)

Maria sa...

Lusselelle lusselelle trallala lala...... tipp tapp, tipp tapp, Staffan var en stalledräng.....

Sådär nu har jag lussat för syrran;-)

Ikväll ska jag hålla tal i Hudik, whish me luck.

Kram Maria

Familjen Eriksson sa...

Hrmpf, pluttis för dig va. ;)
Jag har druckit massa vin så eventuella stavfel beror enbart på att mina fingrar är helt ostyrbara.

Älgfilé och potatisgratäng kräver en hel massa vin faktiskt.

Jobbar ni som små djur i helgen???

Kramis

Familjen Eriksson sa...

Du, förresten. Vad gör storasyrran i Hudik? Håller tal?

ovelseri- lät som en svår ägglossningssjukdom...

Operan 8 sa...

Det hamnade visst lite fel ja, ursäkta :-)

//Jenny

Anonym sa...

Vad spännande med en ny blogg - ska genast gå in där och hälsa på!

Ha det gott!
Kram

Lillstuga sa...

Har varit in och tjuvkikat!! Den nya bloggen blir kanon. Kommer självklart att följa med dit!! Ska verkligen bli skoj att se på när ni fixar till det inne i ert nya hus!!
Kram Anna

Malin Winbladh sa...

Jag kommer med;-)
Hälsar
/Malin

Karlsebakken 37 sa...

Tokfia - är du gaaalen?? Det är klart vi hänger med vidare!! The fun has just begun ju...! När tror du inflyttningen blir nu?? Hoppas att ni har haft en skön helg, stor kram från mig till dig!

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Men så fiiint det blir, både kaminen, trappan och nya bloggen!!
Och vilka tjusiga vita väggar. Hahaha!
Najs att ställa ut kaminen så, blir effektivare också.

Och jag tycker definitivt som du, byt ut de där fula ventilerna. De förstör ju huset. Blää!

Nu ska jag äta sen middag - Jansson!!
Mmmmmmmmm.

Kramkram!

Taklyftet sa...

Tänkte bara kika förbi och önska God Jul och Gott Nytt År!
Jösses vilken snygg blogg ni har skaffat er! Det ska bli kul att se hur det blir när ni flyttar in.
Kram Jenny

Desirée sa...

Klart jag hänger mé =)

Anonym sa...

Hej Petronella!

Självklart följer jag med in och följer T&T2!
Jag har själv funderat över hur man skall göra sedan. Visst kommer det att hända lite mer som har med själva byggandet att göra, trädgård och sånt.... Men visst är detta en självklar brytpunkt för att starta något nytt. Det borde finnas en portal som heter "Vi som har byggt hus", där man kunde känna sig lite mer hemma och fortsätta att följa gamla "nybyggare". Vi får se hur jag gör. Just nu har jag MASSOR av annat att tänka på. Du har en omtumlande, sjukt jobbigt och HELT UNDERBAR tid framför dig!!!!!!!!

Kram //Charlotta.