Välkommen till oss

Här kan alla som vill följa vårt bygge och våra tankar kring det...resan har bara börjat...

Vi blir glada för varje liten kommentar vi får så lämna gärna en innan ni far vidare! Vi som skriver på den här bloggen är Petronella och Örjan. Bägge läser vi alla kommentarer men det är Petronella som står för svar på frågor och dylikt :o)

P.s Är ni ute efter korrekt svenska och en klar röd tråd ...ja då har ni hamnat helt fel..;o)

2008-12-08

Pst....

Slutbesiktning blir den 18:e.............Håll tummarna för att de hinner :o)

19 kommentarer:

Anonym sa...

Nu håller jag tummarna så hårt att jag kommer att behöva sjukskriva mig resten av terminen... Dessutom kommer jag att behöva någon som kokar knäck och skinka för det kan man ju inte klara när man har tummen i håll:)
kram

Karlsebakken 37 sa...

Hehe, ja det fönstret hade nog landat rätt i hjärtat hos dig - det är ett blyinfattat originalfönster från husets födelseår 1952. I början var jag inte så himla förtjust i det men nu älskar jag det! Speciellt när solen ligger på, det blir så fint mot de vita väggarna och ekgolvet! Du får se det när du och Maria kommer upp och hälsar på...! ;)

Så spännande med besiktningen, håller tummarna jag med! Initiating countdown: t-10. Eller t-9 faktiskt, nu har klockan passerat midnatt. Dags att pallra sig i säng alltså - här i Stavanger väntar julbord två dagar i rad...

Hoppas allt är bra med dig annars! Antar att du jobbar eftersom det bara kan vara jag som är så knäpp och aldrig kommer i säng när man ska upp tidigt dagen därpå...!? Ha en bra natt, take care! Om dig alltså. Och pasienterna lite också då... Stor kram! :)

ColonialEast sa...

Håller tummarna för att det ska gå vägen! Tänk om ni hinner in till jul - magiskt!

Charlottas hemmaplaner sa...

Hallå där!

Vad KUL med en tid för slutbesiktningen innan jul! Det är så roligt för du är liksom ett halvt steg efter mig i husbyggeriet. Vi hade vår slutbesiktning igår. Jag var så nervös för att de skulle hitta något. Var också nervös för att de INTE skulle hitta något (dvs vara slarviga). Det visade sig att besiktningsmannen var ett proffs, så vi kunde slappna av. Det enda som kom fram var ett fönster skall bytas till ett öppningsbart och små bättringar på måleriarbetet. Så skönt att ha det gjort! Hoppas att även er besiktning går smidigt!

Imorgon och på torsdag skall jag vara ledig för att packa och flytta. Helt overkligt att nästan vara i mål nu, eller hur????

Kram //Charlotta.

Lösvirkesbyggarna sa...

OM jag håller tummarna! Hoppas, hoppas, hoppas... : )
Kram Anna

Familjen Eriksson sa...

Håller så jag blir blå. Fast lila går nog bättre ihop med gipset så jag klämmer åt lite till...


ficultic - hmmm

Maria sa...

Den 18:onde! Det är ju typ nästa vecka ju!!!

Jag håller tummar och tår och jag kniper även ihop knäna för att hjälpa till så att det blir den dan de sagt.

Enligt Caroline ska du och jag tydligen åka till Norge snart! Shit vad nice;-)

Kramsingar från storasyrran

Maria sa...

Hahaha, ska vi bloggchatta nu igen;-)

Grebra står det ju här nere nu hihi.

Kom just på att om jag även kniper med knäna ända till den 18:onde kommer jag få men för livet...

Anonym sa...

Vad spännande .Klart man håller tummarna för att de ska hinna.
Ha det !
Kram Helena

Desirée sa...

Håller tummarna =)

Förstår dig helt och fullt gällande kattungarna. Vad man ändå kämpar för de små liven! Kram

Anonym sa...

Jag håller tummarna jag med!! Bara dagar kvar nu... åh, vad spännande och härligt!! Hoppas nu verkligen att allt går vägen!

TACK snälla, söta, rara Pellan för din gulliga kommentar! Det värmer ska du veta! Och du får GÄRNA vara hur mycket sjuksyrra du vill... och du har ju helt rätt. Jag hör absolut till dem som inte vill ta några tabletter i onödan och tycker allt att det känns lite konstigt om jag skulle ta några sömntabletter, MEN nu vete sjutton om det inte är dags att bryta den här dumma sömnbristen och ta en sväng förbi apoteket ändå... jag blir ju så less på att vakna mitt i nätterna och vet ju att det slår tillbaka med grym trötthet rätt vad det är. Har nu dessutom gått och blivit dunderförkyld... surt... Så jag ska nog ta ditt råd och skaffa mig ett par milda sömntabletter - TACK för din omtanke!!

Nu håller jag tummarna för dig de här dagarna och hoppas att allt flyter på som det ska för er!!
Varma kramar Malin

Familjen Eriksson sa...

Hur går det med flunsan? Har den släppt taget än?

Jag gipsade om foten för tredje gången igår. Börjar tro att jag har fantomsmärtor. Det gör ont fast inte där de opererade utan på andra ställen. Men nu är det bara fem dagar kvar... Tjoho! Sen gör det säkert grisont iaf när man ska få tillbaka lite rörlighet och muskler och sån't.

Ha det gott, igelkott!

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Håller alla tummar jag har för att ni ska hinna in till jul. Det blir UNDERBART!
Och era katter P, jag ÄLSKAR dem.
Önskade bara att Fläckis ville klösa på en klösbräda istället för våra fönster. Nu har hon dessutom börjat på ytterdörren också.
Fan!

Kram

Maria sa...

Men vadå blå? Är du galen...hahaha hade du så 1990 hade jag köpt det för då var jag helt såld på att måla träpaneler och sånt i blå bets...urgh!

Men va fan...idag ska jag skriva sperm.....ijuh!

Krya på dej syster sjuker.

Kram

Familjen Eriksson sa...

Äsch då, då är det bara att hålla sig i sängen då :(

Packa saker kan du göra en annan dag. Det funkar bra att ha halva bohaget i det gamla huset också. Det vet jag av egen erfarenhet.

Ja skulle du träffa blogg-fisen får du ge henne en kram från mig och hoppas på att hon inte tagit namnet alltför bokstavligen... Hihi.

Avståndskram till dig. Och krya på dig nu.

Maria sa...

Vadå fis...bloggfis...det var ju ganska kul faktiskt. Hellre bloggfis än fisLisa liksom hehe. Och du, du ligger där på sofflocket och fiser...och försöker packa med en hand. Tur är att ni inte flyttar så långt. Det är ju bara att traska fram och till baka då och då med lite i taget sedan. Asbra ju!

Ikväll e jag rastlös må du tro...va ska jag hitt på, jag vet int, vad ska jag hitt på?? bla bla och så vidare. Var det gamarna i Mowgli som höll på så i en evighet?

Men nu blev det Tyskt på kommentargranskningen. Vad sägs om diesiz...;-D

Kram die siz!

dreamhouse sa...

jag håller alla tummar som går!!!! vet precis känslan! piska hårt hårt! kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vi håller alla tummar vi kan att allt kommer att gå bra på besiktningen. Va kul att läsa om alla era katter.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Helt rätt, man kan inte baka när man håller tummarna, skriva på tangentbordet blir också svårt, men det går..
Vi valde mässing för att vi har det på skrivbordslådorna. Jag är ju inte såå himla glad för mässing, men i små mängder kan det vara ok. På bokskåpet tycker jag att det blev jättebra, men jag är glad att vi valde krom till tex kakelugnen. Jag tror att man kan blanda lite, så länge det inte är för stora ytor. Det kan ju ge en viss effekt att blanda också. Jag har tex en vitguldsring och en två rödguldsringar på samma finger, tycker att det är fint ihop.
Kram på dig, och krya på dig (är du verkilgen sjuk fortfarande? har du inte varit det jättelänge??)